لامبورگینی اوراکان تکنیکا بچه گاو وحشی رونمایی شد

  • آرشیو
  • سه شنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۰۲
    کد خبر :901529

پس از انتشار یک تیزر مبهم، لامبورگینی نسخهٔ جدید اوراکان تکنیکا را رسماً معرفی کرده است. به گفتهٔ لامبورگینی، این نسخه چیزی بین اوراکان اوو محرک عقب  و STO دیوانه‌وار مخصوص پیست خواهد بود و به‌گونه‌ای طراحی شده که هم در جاده و هم در پیست جذاب باشد.

بازتاب –هرچند تکنیکا بر اساس اوو محرک عقب پایه ساخته شده اما از تجهیزاتی برخوردار است که معمولاً فقط در نسخه‌های گران‌تر اوراکان دیده می‌شوند. در سینه‌ی تکنیکا بجای نسخه‌ی ۶۱۰ اسب بخاری پایه، موتور ۶۴۰ اسب بخاری پیشرانه ۵.۲ لیتری V10 قرار گرفته است یعنی همان قوای محرکی که در STO ارائه می‌شود و ۵۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. به گفتهٔ لامبورگینی، صدای این پیشرانه در اینجا تقویت شده و حالا در دورهای بالا غرش واضح‌تری دارد. تکنیکا در مقایسه با STO با آن بال عظیم و اسنورکل روی سقف، در نگاه اول بسیار رام‌تر به نظر می‌رسد اما با نگاهی دقیق‌تر می‌توان متوجه تغییرات ظاهری قابل‌توجهی شد که بسیاری از آن‌ها را در افراطی‌ترین کانسپت‌ها و همین‌طور هایپرکارهای تولید محدود اخیر لامبورگینی دیده‌ایم.

شاید واضح‌ترین تغییر در ظاهر تکنیکا یک ‌تریم Y شکل زیر چراغ‌های جلو باشد که از هایپرکار سیان الهام گرفته است. علاوه بر این، شکل پنجره‌های جانبی تغییر ظریفی را تجربه کرده تا مدل اسنزا SCV12 را به یاد بیاورد و رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی برش الماسی هم از  کانسپت ویژن GT الهام گرفته‌اند. بزرگ‌ترین تغییر در عقب تکنیکا هم کاور پیشرانۀ فیبر کربنی سبک‌وزن و شیشهٔ عقب عمودی است. سر اگزوزهای شش‌ضلعی جدید، یک اسپویلر ثابت کوچک و سپر و دیفیوزر جدید هم از دیگر ویژگی‌های این قسمت هستند.

هرچند اسپویلر عقب کوچک تکنیکا در مقایسه با بال بزرگ STO اصلاً به چشم نمی‌آید اما به گفتهٔ لامبورگینی، همین اسپویلر باعث تولید ۳۵ درصد داون‌فورس بیشتر نسبت به اوو محرک عقب می‌شود و در همکاری با دیگر ویژگی‌های آئرودینامیکی مثل اسپلیتر جدید جلو، به کاهش ۲۰ درصد نیروی درگ نیز کمک می‌کند. همچنین وزن تکنیکا هم به لطف کاپوت فیبر کربنی نسبت به اوو پایه کاهشی جزئی داشته است. وزن خشک این نسخه ۱۳۷۹ کیلوگرم اعلام شده درحالی‌که اوو محرک عقب ۱۳۸۹ کیلوگرم وزن دارد. البته STO با ۱۳۳۹ کیلوگرم وزن هنوز هم بسیار سبک‌تر است.

در شتاب صفرتاصد تکنیکا هم پیشرفت چشمگیری دیده نمی‌شود زیرا این نسخه ظرف ۳.۲ ثانیه این کار را انجام می‌دهد که تنها یک‌دهم ثانیه از اوو محرک عقب سریع‌تر است. این در حالی است که STO ظرف ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تکنیکا اما از سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب، کنترل گشتاور بُرداری، ترمزهای کربن سرامیکی با دریچه‌های خنک‌کننده در بدنه و سیستم LDVI لامبورگینی برخوردار است که همه را از اوو چهارچرخ محرک قرض گرفته است.

علاوه بر این، خریدارانی که به دنبال بهبود پرفورمنس خودرو در پیست هستند می‌توانند رو دری‌های سبک‌تر و کمربندهای ایمنی مسابقه‌ای را هم سفارش دهند. لامبورگینی هنوز قیمت اوراکان تکنیکا را اعلام نکرده اما زمان تحویل آن اواخر سال جاری اعلام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید