لامبورگینی از سال 2030 تنها اتومبیل الکتریکی تولید می کند

  • خودرو
  • سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۱۳
    کد خبر :888381

استفان وینکلمان (مدیرعامل شرکت تراکتورسازی لامبورگینی) در هفته‌ی جاری در مصاحبه‌ای با روزنامه آلمانی ولت ام زونتاگ گفت که امیدوار است ماشین های بنزینی لامبورگینی تا 2030 تولید شوند!

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_هر چند که احتمالا موضع آقای استفان وینکلمان برای شما کمی عجیب و غریب به نظر برسد، آن هم در زمانی که تک تک کارخانه‌های خودروسازی در حال زقابت با یکدیگر برای ساخت خودروهای الکتریکی بیشتر هستند اما اگر ادامه‌ی مطلب را بخوانید متوجه این اظهار نظر مدیرعامل شرکت لامبورگینی خواهید شد. او در ادامه‌ی مصاحبه‌ی خود خاطرنشان کرد:

تولید ماشین‌های هیبریدی اولین قدم برای ما در راستای قدم گذاشتن به دنیای خودروهای الکتریکی است. به همین دلیل ما منتظر خواهیم بود تا ببینیم پس از هیبریدی کردن محصولات خود، آیا امکان ارائه‌ی خودروهایی بدون موتور احتراق داخلی وجود خواهد داشت یا خیر. تمام این‌ها در حالی است که اینموضوع قطعا تا سال 2030به طول خواهد انجامید و حتی به دلیل شرایط عجیب خودروهایسوپر اسپرت، امکان زنده نگه داشتن موتورهای احتراق داخلی با سوخت‌های جدید و مصنوعی نیز وجود دارد.

اگر واقعا شرکت لامبورگینی در نظر داشته باشد که تولیدات بنزینی خود را تا سال 2030 ادامه دهد، به تنهایی در برابر تمام صنعت خودروسازی مقاومت کرده است. برای مثال شرکت خودروسازی معروف Dodge را در نظر بگیرید که بیش از هر چیزی به ساخت خودروهای عضلانی آمریکایی معروف است اما برنامه‌های این شرکت برای ساخت اولین ماشین الکتریکی خود تا سال 2024 (آن هم با نام Stellantis) همچنان بر روی میز است و بخش زیادی از توسعه آن صورت گرفته است. تمام این‌ها در حالی است که علاوه بر ساخت خودروهای الکتریکی، برنامه‌ی مدونی برای خارج کردن ماشین‌های معروف چلنجر و چارجر از خط تولید این کارخانه در نظر گرفته شده است.

حتی اگر شرکت لامبورگینی بتواند تولیدات بنزینی خود را تا سال 2030 ادامه دهد، بعید است که ماشین‌های این شرکت بتوانند تا آن تاریخ در بسیاری از کشورهای دنیا به گشت و گذار بپردازد. چرا؟ چون ایالات متحده و اتحادیه اروپا برنامه‌های بزرگی برای ممنوع کردن واردات و فروش خودروهای بنزینی تا چند سال آینده وضع کرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید