لاماری ایما با چه شاخصه های کیفی عرضه می شود؟

  • خودرو
  • شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ ۱۳:۴۰
    کد خبر :1047594
شاسی بلند لاماری

مهرداد قیدر معاون کیفیت آرین پارس موتور در خصوص کسب ۵ ستاره کیفی کراس اور لاماری ایما از شرکت بازرسی کیفیت و استانداردهای ایران (ISQI) گفت: واقعیت اینجاست که ما انتظار کسب رتبه برتر کیفیت را توسط کراس اور لاماری ایما داشتیم، زیرا از همان ابتدای پروژه انتخاب و مونتاژ این خودرو در کشور، کیفیت تولید این خودرو از اصلی‌ترین شاخص‌های آرین پارس موتور بود.

او در ادامه گفت: قبل از آغاز فرآیند تولید این خودرو در همکاری با شریک تجاری در چین (DLEZ) شاخص‌های کیفی را که مبتنی بر استانداردهای رنو-نیسان بود، به اشتراک گذاشتیم و به دلیل این که طرف چینی هم تجربه همکاری با نیسان را داشت به یک زبان مشترک در حوزه کیفیت رسیدیم.

او با اشاره به تست هایی که این خودرو قبل از عرضه به بازار پشت سر گذاشته است، گفت: قبل از فروش رسمی لاماری ایما، تیم‌های تست میدانی و کیفیت سنجی آرین موتور در هماهنگی با شریک چینی این خودرو را تا ۲۰ هزار کیلومتر در شرایط آب و هوایی مختلف مورد تست و ارزیابی قرار داده‌اند که حتی در بعضی از آیتم‌ها نتایجی کسب که طرف چینی آنها را احساس نکرده بود.

وی تصریح کرد: از جمله نکات جالب توجه در مورد کیفیت لاماری ایما شاخص مراجعه خودروها به نمایندگی بعد از ۳ ماه کارکرد است. این شاخص در محصولات رنو در ایران حدود ۵۰ خودرو در هر ۱۰۰۰ دستگاه تولید است. اما خوشبختانه با تلاش همکاران ما در آرین پارس موتور و البته رعایت مو به موی استانداردهای مورد نظر در فرآیند تولید توانستیم این شاخص را به کمتر از ۵۰ دستگاه در هر ۱۰۰۰ خودرو برسانیم که حتی از رقیبان اروپایی هم بهتر است.

قیدر در خصوص کیفیت قطعات داخلی‌سازی شده لاماری ایما نیز گفت: از همان ابتدای امر در حوزه داخلی‌سازی به سراغ قطعه سازان رده اول کشور رفتیم که در گذشته در زنجیره تامین رنو قرار داشتند و حتی به جز تامین تولید داخلی صادرات قطعات را هم تجربه کردند. زیرا ما از شاخص‌های استاندارد کیفی AVES رنو-نیسان برای تولید لاماری ایما استفاده کردیم، در نتیجه تامین‌کنندگان داخلی که تجربه تولید قطعات با این استاندارد را داشتند نیز در زنجیره تامین این خودرو قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به طور مثال در بخش داخلی‌سازی صندلی که از مهم‌ترین و البته گران‌ترین قطعات کابین خودرو به حساب می‌آید، ۵ سازنده صندلی در کشور را مورد ارزیابی قرار دادیم. در حالی که هر پنج تولید‌کننده ظرفیت‌های بالایی برای داخلی‌سازی صندلی لاماری ایما داشتند، اما در میان آنها بهترین سازنده انتخاب شد. در حالی که امکان تولید صندلی با نرخ کم تر و کیفیت متوسط هم وجود داشت. ولی کیفیت در آرین پارس موتور خط قرمز است.

او ادامه داد: از جمله نکات دیگری که تیم کیفیت با حساسیت بسیار آن را دنبال می‌کنند، کیفیت قطعات CKD وارداتی و البته قطعات ساخت داخل است. به همین دلیل نه تنها قطعات در مجاری ورودی به گمرک و کارخانه، که در فرآیند تولید نیز به وسیله کنترلرهای مختلف چک و کیفیت سنجی می‌شوند.

معاون کیفیت خودروسازی آرین پارس موتور در پایان اشاره کرد: بدون شک تلاش‌های بسیاری از سوی همکاران انجام شد تا لاماری ایما، امروز در صدر رده بندی کیفیت محصولات داخلی قرار بگیرد، اما موضوع حفظ کیفیت خود کار بسیار سختی است که امیدواریم با توجه به تدابیر سیستمی که در شرکت وجود دارد، به این مهم نائل شویم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید