قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک

    کد خبر :1040468

آب در دسترس انسان گاها ویژگی های فیزیکی و شیمیایی خاصی دارد. از جمله این ویژگی ها می توان به سختی آب اشاره کرد. برای حذف سختی آب، لازم است از انواع سختی گیر استفاده نمود. یکی از بهترین انواع سختی گیرهای موجود برای حذف سختی آب انواع سختی گیر رزینی است. ما در طول این محتوا در ارتباط با سختی گیر رزینی، سازنده سختی گیر رزینی و قیمت سختی گیر رزینی مطالبی بیان خواهیم کرد. توصیه می کنیم تا پایان ما را همراهی کنید.

مضرات استفاده از آب سخت

استفاده از آب سخت ضررهایی دارد که در صورت عدم سختی زدایی متوجه صنایع و ماشین آلات خواهد شد. همچنین استفاده از این آب برای انسان و سلامتی او مضر محسوب می شود. به طور مثال ایجاد رسوب در لوله ها و دیگر قسمت های ماشین آلات و تجهیزات در صنایع می تواند موجب بروز ضرر و زیان اقتصادی گردد. برج های خنک کننده، دیگ های فولادی و چدنی استفاده شده در صنایع تحت تاثیر رسوب موجود در آب سخت قرار گرفته و عملکرد آن ها کاهش پیدا می کند. همچنین نوشیدن آب سخت به مرور زمان موجب تشکیل سنگ کلیه شده و سلامت انسان را به خطر خواهد انداخت. عدم استفاده از سختی گیر باعث میشود در تجهیزاتی که در بالا به ان اشاره شده باعث اسیب و در دراز مدت تخریب آنها را در پیش داشته باشد. استفاده از تجهیزاتی که به آب نیاز دارند بدون در نظر گرفتن سختی گیر کاری کاملا اشتباه می باشد.

سختی گیر رزینی FRP چیست؟

سختی گیر رزینی مجموعه ای ساخته شده از یک مخزن نگهداری آب، یک مخزن نگهداری محلول آب و نمک و چند شیر ورودی و خروجی است. سختی گیرهای رزینی را با توجه به نوع عملکردی که دارند می توان در سه دسته جای داد. این سه دسته شامل سختی گیرهای رزینی اتوماتیک یا خودکار، نیمه اتوماتیک و دستی هستند. دسته بندی دیگری برای انواع سختی گیر رزینی وجود دارد که بر حسب جنس مخزن آن ها صورت می گیرد. بر این اساس می توان سختی گیرها را به انواع فلزی، بتنی و فایبرگلاس تقسیم بندی کرد. مخزن سختی گیرهای فلزی عمدتا از جنس استیل یا گالوانیزه است. سختی گیر رزینی frp نیز از مواد فشرده شده ای که مقاومت بالایی دارند ساخته می شوند. استفاده از هر یک از سختی گیرهای نام برده شده در بالا در موارد خاصی کاربرد دارد. عمدتا سختی گیر رزینی با توجه به نوع آب خروجی و میزان حساسیت آن نوع مخزن نیز انتخاب میشود که در سه نوع فلزی.استیل.FRP می باشد.

مزیت های استفاده از سختی گیر رزینی در منازل

استفاده از سختی گیر رزینی باعث از بین بردن و حذف سختی آب شده و کیفیت آب خروجی از دستگاه را افزایش می دهد. استفاده از دستگاه سختی گیر موجب افزایش طول عمر مفید تجهیزات و دستگاه های موجود در صنایع می شود. برخی دیگر از مزیت های استفاده از سختی گیر به شرح زیر می باشند.

♦ کاهش مصرف انرژی

♦ جلوگیری از رسوب گذاری در سیستم های سرمایشی و گرمایشی

♦ کاهش مصرف مواد شوینده

♦ عدم تغییر رنگ البسه و منسوجات

♦ نرمی و لطافت منسوجات

♦ جلوگیری از تشکیل لکه روی سطوح

♦ درخشنده شدن موی سر

چگونه ظرفیت سختی گیر رزینی را محاسبه کنیم؟

قبل از خرید سختی گیر رزینی لازم است گنجایش و ظرفیت آن را محاسبه کرده و سپس اقدام کنیم. برای محاسبه گنجایش سختی گیرهای رزینی لازم است به سه ویژگی توجه شایانی داشته باشیم. اولین ویژگی، میزان سختی کلی آب است. در واقع این میزان مشخص می کند از چه نوع سختی گیری و با چه ظرفیت و گنجایشی باید استفاده کنیم. دومین ویژگی، میزان دبی آب ورودی به دستگاه و مدت زمان فعالیت دستگاه است. موارد بسیاری علاوه بر سه موردی که در بالا ذکر کردیم نیز بر تعیین ظرفیت مخازن سختی گیر موثر هستند. از جمله این موارد می توان به نوع سطح جذب مواد، جنس رزین های به کار برده شده، مدت زمان تماس جهت احیا، کیفیت آب ورودی و غیره اشاره کرد. لازم به ذکر است که یکای اندازه گیری میزان گذر آب در سختی گیر رزینی GPM است. همچنین یکای اندازه گیری میزان سختی آب ورودی به دستگاه سختی گیر بر حسب PPM می باشد. یکی دیگر از عواملی که در طراحی سختی گیر مورد استفاده قرار میگیرد این است که می بایست زمان بین دو احیا با توجه به مقدار آب مورد نیاز به طراح ارایه شود. تا دستگاه با توجه به این ایتم طراحی و ساخته شود.

سختی گیر رزینی چه مقدار سیلیس نیاز دارد؟

مخزن سختی گیر رزینی لازم است تا ارتفاع مشخصی با سیلیس پر شود. رزین مخصوص این کار یا زئولیت تا ارتفاع حداکثر 200 سانتی متر می بایست درون مخزن را پر کند. در واقع بیش از نیمی از ارتفاع مخزن می بایست توسط سیلیس و رزین اشغال گردد. کف مخزن تا ارتفاع مشخصی به کمک سنگ سیلیس پر خواهد شد. سپس روی سنگ سیلیس را به کمک رزین پر کرده و تا ارتفاع مشخصی بالا می آورند.

مدتی پس از استفاده از دستگاه سختی گیر رزینی لازم است سیلیس و رزین موجود در آن را شست و شو داد. این شست و شو به این دلیل انجام می شود که به تدریج خلل و فرج میان دانه های سیلیس و رزین به وسیله ناخالصی های موجود در آب اشغال خواهند شد. در نتیجه این امر کیفیت فرایند سختی زدایی از آب و در پایان کیفیت آب خروجی به شدت کاهش پیدا می کند. فرایند احیا یا بک واش رزین سختی گیر درون مخزن انجام می گیرد.

در سختی گیر رزینی برای احیای رزین موجود در مخزن ابتدا باید سختی گیر را هواگیری کرد. دومین مرحله در بک واش سختی گیر، بستن شیر خروجی و باز کردن شیر ورودی دستگاه است. در مرحله سوم اهرم سلوولو را روی حالت شست و شو قرار خواهیم داد. با این عمل، فرایند شست و شو به صورت معکوس صورت خواهد گرفت. در واقع در فرآیند بک واش آب از انتهای دستگاه وارد مخزن خواهد شد و پس از عبور از روی رزین و سنگ سیلیس از قسمت بالایی مخزن خارج خواهد شد.

در سختی گیر رزینی برای تبادل یونی لازم است از محلول رقیق آب و نمک استفاده کرد. محلول آب و نمک حاوی یون سدیم است. در حالی که رزین موجود در دستگاه حاوی مقادیر بالایی کلسیم و منیزیم است. بنابراین در فرایند تبادل یونی، سدیم موجود در محلول آب و نمک جایگزین یون های کلسیم و منیزیم شده و عملیات احیای رزین انجام می شود. این مرحله را احیای رزین یا Regeneration می نامند. مقدار نمک استفاده شده در مخزن سختی گیر برای فرایند احیای رزین می بایست بر حسب میزان آب انتخاب شود. در واقع به ازای هر 100 لیتر آب لازم است 10 کیلوگرم نمک در مخزن وجود داشته باشد. مدت زمان تماس محلول آب و نمک با رزین مخزن سختی گیر می بایست حداکثر 15 دقیقه باشد.

اطلس آب، سازنده سختی گیر رزینی

مجموعه بزرگ شرکت اطلس آب سال های طولانی است در زمینه طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز صنعت آب و فاضلاب فعالیت می کند. طراحی و تولید انواع سختی گیر رزینی نیز در این مجموعه انجام می شود. مدیریت و کادر متخصص این مجموعه به عنوان سازنده سختی گیر رزینی، تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا تجهیزات مذکور را با بالاترین کیفیت تولید کرده و در اختیار کاربران خود قرار دهند. جهت اطلاع از قیمت انواع سختی گیر و به ویژه اطلاع از قیمت سختی گیر رزینی اتوماتیک می توانید به آدرس اینترنتی مجموعه اطلس آب مراجعه کرده و مراتب را از کارشناسان متبحر آنها جویا شوید. تا یک خرید خوب صورت بپذیرد. این شرکت همواره پس از فروش محصولات خود یک دفترچه جهت نصب و راه اندازی و همچنین آموزش راهبری را در صورتی که خریداران محترم اطلاعات کافی را نداشته باشند و در صورت درخواست به خریداران ارایه می دهند.

تلفن 0214676082

02146073396

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید