جاذبه های سفر به میلان که نباید از دست بدهید

    کد خبر :1040246

میلان واقع در شمال ایتالیا، به‌عنوان یکی از چهار پایتخت مُد جهان شناخته می‌شود. دفتر مرکزی بسیاری از برندهای مشهور و لوکس مد ازجمله آرمانی، ورساچه، پرادا، موسچینو، وانتینو و زگنا در این شهر قرار دارند و باید گفت این شهر جاذبه‌های دیدنی زیادی را در دل خود نگه دارد. در این مطلب راجع‌به مکان هایی از میلان که نباید دیدنشان را از دست بدهید و همچنین بهترین روش رزرو هتل های میلان صحبت کرده‌ایم.

در سفر به میلان به این مکان‌ها بروید

میلان پس از روم و ونیز، سومین شهر پربازدید ایتالیا محسوب می‌شود و در قلب لومباردی قرار دارد. این کلان‌شهر شلوغ مرکز مد و برندهای مشهور دنیا و همچین مهد آثار تاریخی گذشتگان است.

هرساله میلیون‌ها بازدیدکننده از سراسر دنیا به این شهر سفر می‌کنند. مکان های دیدنی میلان نیز که غالباً فرهنگ گذشته و میراث غنی گذشتگان را نمایش می‌دهند، پذیرای این گردشگران  هستند. در ادامه با برخی از مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری این شهر آشنا خواهید شد:

کلیسای جامع میلان

«کلیسای جامع میلان» که به سنت مری نوسنت تقدیم شده است، بزرگ‌ترین کلیسای جامع ایتالیاست که به‌عنوان بزرگ‌ترین کلیسای اروپا نیز شناخته می‌شود. بدون شک این مکان یکی از جاذبه های میلان به‌شمار می‌رود. معماری و بنای این کلیسا، به‌ویژه سقف حکاکی‌شده با ۱۳۵ قله سنگ ظریف و نمای بیرونی که با ۲۲۴۵ مجسمه مرمر مزین گردیده، جذابیت خارق‌العاده‌ای دارد. فضای داخلی کلیسا کم نور و در تضاد آشکاری با نمای بیرونی درخشان و پرنقش و نگار آن است.

یکی دیگر از چیزهایی که کلیسای بزرگ میلان را به اثری هنری لایق تبدیل می‌کند، پنجره‌های شیشه‌ای رنگی در شبستان آن است که به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین پنجره‌های جهان شناخته می‌شود. بازدیدکنندگان هر روز برای دیدن این کلیسا، از ساعت ۹ صبح تا ۷ بعدازظهر فرصت دارند.

کلیسای سانتا ماریه دله گرتزیه

اگر مورخ، رمان‌نویس یا محقق هستید، حتماً از «کلیسای سانتا ماریه دله گرتزیه» دیدن کنید. سفر به میلان و بازدید از این مکان، تجربه‌ای متفاوت به شما می‌دهد که احتمالاً تا سال‌های سال در خاطرتان ماندگار خواهد شد.

کلیسای سانتا ماریه میلان را می‌توان شاهکار برجسته در هنر معماری ایتالیا دانست. نقاشی دیواری شگفت‌انگیز شام آخر لئوناردو داوینچی به ارتفاع ۴٫۶ و عرض ۸٫۸ متر، منحصربه‌فردترین چیزی است که از این کلیسا می‌بینید. بازدید از این مکان هر روز در دو نوبت صبح و عصر برای عموم آزاد است.

مرکز خرید شهر میلان (Quadrilatero D’Oro)

مگر می‌شود به پایتخت مد جهان رفت و خرید در آنجا را از دست داد. منطقه منحصربه‌فردی در شهر متروپولیتن میلان به نام Quadrilatero d’Oro که به معنی مستطیل طلایی است، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مراکز مد در جهان شناخته می‌شود و  منبع عرضه اجناس لوکس و برندهای مشهوری ازجمله هرمس، مایک کورس، شنل و آرمانی است.

بازار کوادتری لاترو به‌ویژه در شب‌ها، بسیاری از اهالی میلان و گردشگران و توریستان را به خود جلب می‌کند. برای بازدید از این مرکز خرید، هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر فرصت دارید.

قلعه اسفورزسکو

یکی دیگر از مکان های دیدنی میلان، «قلعه اسفورزسکو» است که در قرن ۱۴ میلادی ساخته شد. در حال حاضر از این قلعه به‌عنوان موزه بهره‌برداری می‌شود و یکی از مشهوترین آثار هنری جهان؛ یعنی پیتا روندانینی، آخرین شاهکار هنرمند معروف میکل‌آنژ، در آن نگه‌داری می‌شود.

در اطراف این قلعه می‌توانید نظاره‌گر نمایش وسیعی از هنر مصری نیز باشید. برای بازدید از قلعه اسفورزسکو میلان، هرروزه از ساعت ۷ صبح تا ۷:۳۰ بعدازظهر زمان خواهید داشت.

کلیسای دومو میلان ایتالیا (Duomo)

معماری میلان نیز مانند سایر شهرهای ایتالیا و بسیاری از کشورهای اروپایی معروف است و مکان‌هایی با معماری نمادین در این شهر به‌وفور دیده می‌‌شود. «کلیسای دومو» بنایی باشکوه واقع در قلب پیازا و به‌نوعی مرکز شهر است.

این مکان به‌خاطر معماری باشکوه مزین‌شده با سنگ مرمر سفید و صورتی استخراج شده از منبع LaleMaggiore، جذبه‌ خاصی دارد. اگر به این کلیسای قدیمی می‌روید، حتماً عکس گرفتن یا تماشای مناظر شهر با دیدی پانارومایی را از پشت‌بام آن از دست ندهید.

رستوران ایتالیایی (پک)

غذاهای مشهور ایتالیایی یکی از جاذبه های میلان برای گردشگران خارجی هستند. اگر به غذاهای اصیل ایتالیایی علاقه‌مند هستید، رستوران‌های زیادی در هتل های میلان و سایر مناطق آن پیش‌روی شما خواهد بود.

«رستوران پک» یکی از بهترین مکان های میلان برای صرف انواع غذاهای محلی است. جالب است بدانید که قدمت این رستوران به سال ۱۸۸۳ برمی‌گردد؛ در آن زمان گوشت‌های دودی و ماهی قزآل‌آلا در آن سرو می‌شد.

پارک سمپیونه ایتالیا در میلان

موزه‌گردی، تماشای مکان‌های تاریخی، گشت‌وگذار در مراکز خرید و شکم گردی در میلان، لحظات خوشی را برایتان رقم خواهد زد؛ اما جای چند ساعت فرار از شلوغی در فضایی آرام و سرسبز حتماً خالی خواهد بود. می‌توانید خود را به استراحت در فضای ساده و هوای سرزنده «پارک سمپیونه میلان» دعوت کنید. استشمام هوای تازه به همراه تماشای قلعه تاریخی  Castello Sforzescoیا مرکز هنری  La Triennale di Milano، خوراک چند ساعت وقت‌گذرانی و تفریح را برایتان مهیا می‌کند.

بهترین زمان سفر به میلان، بین ماه‌های سپتامبرتا نوامبر است؛ اگر در این بازه به میلان می‌روید، بدون شک محو زیبایی مثال‌زدنی پارک سمپیونه خواهید شد.

گالری ویتوریو امانوئل دوم میلان

«گالری ویتوریو امانوئل» یکی از بهترین مکان های دیدنی میلان برای بازدید، خرید، گپ زدن و به‌ویژه خوردن و نوشیدن خوراکی‌های لذیذ است. فضای این مکان به‌دلیل رنگ‌های دل‌نشین و معماری جذاب آن ازجمله موزاییک‌های رنگی و سقف و گنبد شیشه‌ای شگفت‌انگیز آن، هر بیننده‌ای را محو خود می‌کند.

رزرو هتل میلان از فلای تودی

در این مطلب راجع‌به برخی از بهترین مکان های دیدنی میلان که بازدید از آن‌ها را نباید از دست بدهید صحبت کردیم. اگر به موزه‌گردی، بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی، خرید کردن یا لذت بردن از هوای تازه و آرامش‌بخش علاقه‌مندید، این شهر برای‌تان گزینه‌های بسیار خوبی دارد.

برای رزرو هتل های میلان نیز می‌توانید به «سایت فلای تودی» مراجعه کنید. فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین مراجع رزرو آنلاین هتل خارجی و ایرانی است که علاوه‌بر اطلاع‌رسانی درباره نرخ هتل در میلان، شرایط آسانی را برای تهیه بلیط هواپیمای ایتالیا و سفر به این کشور فراهم کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید