قیمت خودروهای داخلی بازار بعد ماه رمضان ارزان می‌شود؟

    کد خبر :707981

رئیس نمایشگاه‌داران خودرو تهران می‌گوید: قیمت خودرو در دیروز نسبت روز‌های قبل از عید حدود ۱۰ درصد گران شد، اما معتقدیم قیمت خودرو در ماه رمضان ارزان خواهد شد.

دیروز نمایشگاه‌داران خودرو فعالیت خود را آغاز کردند. به گفته رئیس نمایشگاه‌داران خودرو، این بازار تاکنون شاهد افزایش ۱۰ درصدی قیمت خودرو‌ها نسبت به معاملات سال قبل بود. حال آیا با شروع ماه رمضان روند رشد قیمت خودرو متوقف خواهد شد؟

رئیس نمایشگاه‌داران خودرو تهران در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت خودرو در ماه رمضان گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت خودرو از دیروز نسبت روز‌های قبل از عید حدود ۱۰ درصد گران شده است، در حالی که هیچ تقاضایی برای خرید خودرو از سوی مردم وجود ندارد. همچنین باید اعلام کرد که شرکت‌های خودروسازی نیز به دلیل توقف شماره‌گذاری پلاک فعلا خودرویی به بازار عرضه نکرده‌اند و هر چه خودرو در بازار وجود دارد برای قبل از سال ۹۹ است.

سعید موتمنی افزود: شیوع ویروس کرونا باعث شد که تقاضا برای خرید خودرو بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افت داشته باشد. همچنین افزایش قیمت ۱۰ درصدی خودرو در بازار مقطعی است و با به جریان افتادن روند فعالیت‌ها و کسب و کار‌ها قیمت خودرو مجدد ارزان خواهد شد.

وی درباره عرضه خودرو‌های ویرایشی به بازار اظهارکرد: اخیرا برخی نمایندگی‌های خودروسازان خودرو‌های ویرایشی را به متقاضیان خودرو پیشنهاد می‌دهند. تا قبل از عید اختلاف قیمت خودرو‌های ویرایشی با بازار بین یک تا دو میلیون تومان بود، اما حالا این اختلاف قیمت در سال ۹۹ به ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان هم می‌رسد. همچنین باید اعلام کرد که متاسفانه این خودرو‌های ویرایشی مشخص نیست برای کدام شخص یا نهاد است.

این فعال بازار خودرو درباره قیمت خودرو در ماه رمضان افزود: تا زمانی که ویروس کرونا ریشه‌کن نشود تقاضا در بازار به همین منوال است. زمانی که تقاضا در بازار فروکش کند قیمت خودرو در بازار نیز ارزان می‌شود، بنابراین قیمت خودرو در ماه رمضان ارزان خواهد شد.

قیمت خودرو در بازار

در نخستین روز فعالیت بازار خرید و فروش خودرو سمند ال‌ایکس با قیمت ۱۱۳ میلیون تومان، دنا تیپ ۱ با قیمت ۱۶۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ با قیمت ۱۴۲ میلیون تومان و پژو پارس با قیمت ۱۳۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

علاوه بر این رانا با قیمت ۱۰۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان و سمند EF۷ دو گانه سوز با قیمت ۱۳۵ میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.

همچنین پراید ۱۱۱ با قیمت ۶۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، پراید ۱۳۱ با قیمت ۶۶ میلیون تومان، چانگان با قیمت ۲۶۵ میلیون تومان، سراتو با قیمت ۴۵۰ میلیون تومان و تیبا ۲ با قیمت ۸۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید