قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۲

    کد خبر :889803
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۲/۰۲

در حالی که پس از موافقت رؤسای جمهور آمریکا و روسیه برای برگزاری دیداری جهت حل بحران اوکراین اشتها برای سرمایه‌گذاری در بازار طلا کاهش یافته است، قیمت فلز زرد امروز کاهش داشت و از بالاترین رقم بیش از 8 ماه اخیر که اوایل امروز به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.06 درصد کاهش به 1897 دلار و 37 سنت رسید. اوایل امروز قیمت طلا به بالاترین رقم از 3 ژوئن یعنی 1908 دلار و 2 سنت رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.02 درصد کاهش به 1899 دلار و 40 سنت رسید.

کاخ سفید روز یکشنبه اعلام کرد، جو بایدن به‌صورت اصولی موافقت خود را برای دیدار با همتای روسی خود بر سر بحران اوکراین اعلام کرده است، این دیدار قرار است پس از نشست وزرای خارجه دو کشور در هفته آینده برگزار شود و شرط آن عدم حمله روسیه به اوکراین اعلام شده است.

وزارت دفاع بلاروس اعلام کرد، روسیه رزمایش نظامی خود در خاک این کشور را که قرار بود دیروز به اتمام برسد تمدید می‌کند. تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد روسیه نیروهای زرهی و پیاده‌نظام بیشتری را به نزدیکی مرز اوکراین اعزام کرده است.

حمله احتمالی روسیه به اوکراین همه بازارها از گندم و انرژی گرفته تا اوراق قرضه دولتی و بازارهای سهام را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

به گزارش تسنیم، خریداران طلا در دو بازار اصلی آسیایی هفته گذشته و به‌دلیل افزایش قیمت ناشی از تشدید تنش در مرز اوکراین خرید طلای فیزیکی را به تعویق انداختند و موجب شدند فروشندگان هندی بالاترین تخفیف‌های حدود 7 ماه گذشته را ارائه دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید