قلیچداراوغلو: ترکیه با روش‌های مافیایی اداره می‌شود

    کد خبر :136222

رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه ضمن انتقاد ار رئیس‌جمهور این کشور به خاطر استعفای شهردار بالیکِسیر گفت، حزب حاکم عدالت و توسعه با استفاده از روش‌های مافیایی شهردارها را مجبور به استعفا می‌کند.
به نوشته روزنامه حریت، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب اپوزیسیون “مردم جمهوری‌خواه”، بزرگترین حزب مخالف دولت به گروه حزبش در پارلمان گفت: ترکیه با روش‌های مافیایی اداره می‌شود. تهدید کردن یک خانواده روشی است که توسط مافیا استفاده می‌شود. افرادی که در داخل دولت سمتی دارند نباید چنین روش‌هایی را بپذیرند اگر چنین کاری انجام دهید مجبور به ترک سمت‌تان می‌شوید. شما لایق این رفتار نیستید.

اظهارات قلیچداراوغلو پس از آن مطرح شد که احمد ادیپ اوغور، شهردار بالیکِسیر استعفای خود را از سمت و عضویت حزبش اعلام کرد؛ اقدامی که تازه‌ترین رویداد در ماجرای استعفاها از حزب حاکم عدالت و توسعه محسوب می‌شود.

اوغور در سخنرانی‌ گفت: پس از آنکه خودم و خانواده‌ام تهدید شدیم مجبور شدم تا این تصمیم را اتخاذ کنم.

قلیچداراوغلو گفت: سخنرانی اوغور ثابت می‌کند که حزب حاکم عدالت و توسعه کشور را با روش‌های مافیا اداره می‌کند و اردوغان دستورات مربوط به این تهدیدات را صادر کرده است.

وی افزود: با چه دلیل اخلاقی شما می‌توانید خانواده یک فرد را مقصر بدانید و آنها را تحت فشار بگذارید؟ کدام دین، مذهب و یا قانونی به شما اجازه می‌دهد که علیه خانواده یک شهردار اعمال قدرت کنید؟ آزار و اذیت خانواده یک فرد اساس دیکتاتور فاشیست بودن است.

ماهر اونال، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه در واکنش به این اظهارات قلیچداراوغلو وی را به “سخنگوی نیروهای دشمن” ترکیه هستند متهم کرد.

وی گفت: این اظهارات قلیچداراوغلو تنها “تبلیغ سازمان تروریستی فتح الله گولن” است. رهبر ما و یا معاونینش در اداره این روند حتی رفتار بی‌ادبانه نداشته‌اند چه برسد به تهدید. رئیس‌جمهور و رهبر ما از حق خود برای درخواست این استعفاها که حق دموکراتیکش است، استفاده کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید