قضاوت داور زن برای اولین بار در تنیس مردان ایران

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۴۹
    کد خبر :784649

قضاوت دیدار فینال جام حذفی تنیس مردان برای اولین بار بر عهده یک داور خانم گذاشته شد.

فینال جام حذفی تنیس مردان در کیش در حال برگزاری است. در اقدام بی سابقه قضاوت این دیدار بر عهده یک داور زن گذاشته شده است.

الهه ربیعی دیدار تیم های آکادمی تنیس هرمزگان و توسعه امین داور (الف) را قضاوت می کند.

ربیعی در مورد اینکه برای نخستین مرتبه قضاوت فینال جام حذفی مردان را قضاوت می کند، بیان کرد: تجربه خوبی بود امیدوارم این مسئله ادامه دار باشد و همه داوران خانم بتوانند این تجربه را داشته باشند چون می تواند به پیشرفتشان کمک کند.

او در مورد تفاوت قضاوت مسابقات مردان با بانوان گفت: قضاوت مسابقه مردان خیلی متفاوت با بازی بانوان است اما حمایت کنند و اگر فرصت داده شود که داوران خانم بیشتری بتوانند در مسابقات مردان قضاوت کنند خوب است و پتانسل انجام این کار را نیز دارند.

ربیعی در پاسخ به این پرسش که سابقه قضاوت در مسابقات خارجی را دارد یا خیر، تصریح کرد: سابقه قضاوت در مسابقات خارجی ندارم اما سطح داوری ما خوب است داوران درجه دار زیادی داریم که در دنیا مطرح هستند.

داور زن ایرانی در مورد سطح مسابقات جام حذفی و اینکه در بحث قضاوت حاشیه خاصی وجود داشته است یا خیر، تاکید کرد: سطح مسابقات خوب بود و تعداد تیم ها زیاد بود از این رو فشار زیادی روی کادر داوری بود. خدا را شکر مسابقات حاشیه خاصی هم نداشت..

منبع: ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید