قصه های پندآموز کشکول شیخ بهایی به چاپ دهم رسید

    کد خبر :45213

«قصه های پندآموز کشکول شیخ بهایی» ویژه گروه سنی ج (سوم تا پنجم دبستان) در کمتر از دو ماه از چاپ نهم به چاپ دهم رسید.
[قصه های پندآموز کشکول شیخ بهایی به چاپ دهم رسید]

نویسنده این کتاب که مدتی است بازنویسی متون کهن را شروع کرده، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: در این کتاب 260 صفحه ای مصور و رنگی از هیچ‌یک از نمونه های بازنویسی شده موجود در بازار الگو گرفته نشده است بلکه سعی شده 40 حکایت کشکول با تخیل و برداشت شخصی خودم در قالب داستان نوشته شود.
زهرا عبدی با بیان اینکه در بیشتر بازنویسی ها فقط به حکایت ها کمی بال و پر داده شده است، ادامه داد: این کتاب در قطع رقعی و جلد سخت با قیمت 250 هزار ریال منتشر شده و در کمتر از دو ماه از چاپ نهم به چاپ دهم رسیده و رگه هایی از طنز در داستان های آن به چشم می خورد.
وی با بیان اینکه تصاویر کتاب با کیفیت، شاد و طنزگونه است، اضافه کرد: زهره مروج زاده تصویرگری کتاب و انتشارات هنارس آن را در شمارگان یک هزار نسخه منتشر کرده است.
از این نویسنده کودک و نوجوان تاکنون 13 عنوان کتاب به چاپ رسیده که مجموعه شکرگزاری (داستان فانتزی خلاق با کاراکترهای حیوانی) از آن جمله است.
به گفته عبدی، تصویرگری چهار جلد دیگر از همین مجموعه با همین سطح کیفی و کمی تمام شده که به زودی چاپ خواهند شد.
الکَشْکول معروف به کشکول شیخ بهایی از مشهورترین تالیفات شیخ بهاءالدین محمد عاملی (وفات ۱۰۳۰ هجری قمری) در سه جلد و به زبان عربی است.
اشعار گوناگون عرب و فارسی، فرازهایی حکیمانه و اشاره به جملات ناب و نغز حکما و عرفا و علمای اخلاق اسلامی، ایرانی و یونانی بخش‌های مختلف کتاب را تشکیل می‌دهد که بدون هیچ‌گونه نظمی در پی هم آمده است.
شیخ بهایی، فقیه، محدث، حکیم، ریاضیدان و دانشمند ذوالفنون قرن ۱۰و ۱۱هجری قمری و صاحب ۱۲۳ اثر در علوم دینی و شعر و ادبیات است.
او در مقدمه کتاب کشکول گفته است که وقت گردآوری و مرتب کردن مطالب را نداشته و توضیح داده که آنها را به همان حال که بوده‌اند، رها کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید