قرائتی: توجیه مشکلات، خیانت به خون شهداست

    کد خبر :192169

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رفع مشکلات مردم از رسالت‌های مسئولان است، اظهار کرد: توجیه مشکلات جامعه حماقت، تضعیف نظام جمهوری اسلامی و خیانت به خون شهدا است؛ مسئولان باید برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چاره‌اندیشی کنند و مشکلات را رفع کنند.
خبرگزاری مهر: حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شامگاه پنج‌شنبه در ششمین برنامه کنگره هزار روحانی شهید استان قم که با عنوان «حماسه سازان همیشه جاوید روحانیت» در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد با اشاره به فضائل و کرامات حضرت علی(ع) اظهار کرد: در تاریخ اسلام تنها شخصی که خودش و همسرش معصوم بودند، حضرت علی(ع) هستند؛ حضرت امیر(ع) با وجود تمامی فضائل و کرامتی که داشتند تا زمان شهادت هیچ‌گاه عبارت «به خدای کعبه رستگار شدم» را بیان نکردند و این مسئله بیانگر اهمیت شهادت از نظر امام علی(ع) است.

وی با بیان اینکه آیات و روایات زیادی در مورد اهمیت شهادت و جهاد وجود دارد، افزود: اگر در مقابل انحرافات قیام نکنیم، ارکان دین فرو می‌ریزد و خساراتی را به بار می‌آورد که جبران‌ناپذیر است؛ اگر روحانیت و علما به دفاع از اسلام و انقلاب نمی‌پرداختند و شهید نمی‌شدند، مردم به اهمیت شهادت پی نمی‌بردند و به این فرهنگ متمایل نمی‌شدند.

موفقیت‌های خود را مدیون شهدا هستیم

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه اگر امروز به موفقیت‌هایی دست یافتیم مدیون شهدا و انقلاب هستیم، یادآور شد: اگرچه بعد از دفاع مقدس و انقلاب به موفقیت‌های بسیاری دست پیدا کرده‌ایم ولی همچنان نیز کاستی‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی با تأکید بر اهمیت زنده نگه‌داشتن نام و یاد شهدا، ادامه داد: شهادت راهی است که خداوند برای اولیای خودش قرار داده است و شهدا در واقع زنده هستند، بدین معنی که شاد هستند و روزی داده می‌شوند.

مردم باید زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنند

حجت الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه شهادت نزدیک‌ترین راه برای به سعادت رسیدن است، تصریح کرد: تعداد افرادی که در جاده‌ها و بر اثر تصادفات در کشور جان خود را از دست می‌دهند بسیار بیشتر از شهدا است، اما افرادی که شهید نشده‌اند از یادها می‌روند؛ شهدا همیشه جاودان و زنده هستند.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا را مطالعه کنند، گفت: مطالعه زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا موجب می‌شود که مردم به ویژه نسل جوان با آرمان‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند و راه آن‌ها را ادامه دهند.

توجیه مشکلات جامعه خیانت به خون شهدا است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه رفع مشکلات مردم از رسالت‌های مسئولان است، اظهار کرد: توجیه مشکلات جامعه حماقت، تضعیف نظام جمهوری اسلامی و خیانت به خون شهدا است؛ مسئولان باید برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم چاره‌اندیشی کنند و مشکلات را رفع کنند.

وی با اشاره به اعتراضات و آشوب‌های اخیر کشور اظهار داشت: اگر اعتراضاتی که در کشور وجود دارد به حق است، مسئولان باید به این اعتراضات توجه کرده و مشکلات را برطرف کنند اما اگر اعتراضات توطئه دشمنان اسلام و انقلاب است و توسط استکبار جهانی برنامه‌ریزی شده است، مردم و مسئولان باید با همدلی نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب و توطئه‌های آن‌ها را خنثی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید