قتل هولناک یک مرد در اقدام جنون آمیز همسرش

  • حوادث
  • شنبه ۲۴ تیر ۱۴۰۲ ۹:۵۹
    کد خبر :1008428
قتل هولناک

زن جوان کرمانشاهی بعد از آتش کشیدن شوهر خود در خانه‌شان، درها را قفل کرد و پا به فرار گذاشت.

زن کشی، دختر کشی و قتل‌های ناموسی؛ در میان پرونده‌های جنایی همیشه جنجال و سر و صدای زیادی دارند.اما در کنار همین پرونده‌ها، پرونده قتل مردانی که به دست همسر خود کشته شده‌اند در هاله‌ای از بی‌اعتنایی گذر می‌شود.کم نیستند پرونده‌های جنایی که در آن مردی قربانی هوس زن خیانتکار شده و توسط فردی که زن او را اجیر کرده کشته می‌شود.یا پرونده‌های قتلی که در آن یک زن نقشه قتل شوهر خود را در پی اختلافات خانوادگی طراحی و اجرا می‌کند. در شهرستان صحنه هم دو هفته قبل، اختلافات خانوادگی منجر به آتش افروزی زن جوانی به نام رعنا شد.حالا روی پرونده قضایی زن جوان مهر اتهام قتل جا خوش کرده است.

رعنا در زمره همان زنانی است که سال‌ها درگیری و اختلاف او با شوهرش سرانجام منجر به طراحی و اجرای نقشه قتل شوهر شد.

صبح آتشین روستای بدربان

روستای بدربان جایی در نزدیکی شهرستان صحنه استان کرمانشاه است.تقریباً همه اهالی این روستا به خاطر وجود باغ‌های سرسبز و انبوه، شغل کشاورزی دارند.

دو هفته قبل زمانی که آفتاب در آبادی بالا آمده بود اهالی کم کم در حال آماده شدن برای رفتن به محل کار خود بودند که فاجعه‌ای زیر پوست روستا خزید.

ساعت حدود 10 صبح روز حادثه بود که پسرک خردسالی در پشت بام یکی از خانه‌های روستا در حال بازی بود.ناگهان صدای شکسته شدن شیشه خانه همسایه روبه‌رویی آنها و سپس صدای فریادهای مرد همسایه به نام علی بلند شد.

پسرک لبه بام ایستاده بود و با وحشت به مرد همسایه نگاه می‌کرد.علی در آتش می‌سوخت و شعله‌های سرخ آتش از پنجره‌های خانه‌اش زبانه می‌کشید.
پسر خردسال پله‌ها را به سمت پایین دوید و در حالی که صدایش از ترس می‌لرزید به پدربزرگ خود گفت که خانه علی آقا آتش گرفته است.

دقایقی بعد همسایه‌ها خودشان را مقابل خانه علی 40 ساله رساندند و اقدام به خاموش کردن آتش کردند.علی در خانه حبس شده بود و با سختی توانستند او را از خانه‌اش خارج کرده و برای مداوا به بیمارستان منتقل کنند.

آتش افروزی زن کرمانشاهی

از همان ابتدا که علی از حبس شعله‌های آتش رها شد تا 2 هفته بعد که در بیمارستان بستری بود بارها برای دوستان و آشنایان تعریف کرد که این آتش را همسرش برای او تدارک دیده بود!

همین کافی بود تا تحقیقات قضایی در پرونده آغاز شود.در ابتدا دستور بازبینی دوربین‌های مدار بسته صادر شد.تصویر همسر علی به نام رعنا در حال فرار از خانه‌اش به ضبط دوربین خانه همسایه رسیده بود که در اختیار مأموران انتظامی و قضایی قرار داده شد.

در این تصویر دیده می‌شد که رعنا به همراه 2 دختر 14 و 8 ساله‌اش به سرعت از خانه خارج شده و به مکان نامعلومی گریخت. ثانیه‌ای بعد از دور شدن زن 32 ساله و دخترانش شعله‌های آتش از خانه‌شان بیرون زد.

علی در جریان تحقیقات به مأموران گفت: «صبح روز حادثه همسرم من را بیدار کرد که با هم سر زمین‌های کشاورزی‌مان برویم.شب قبل با هم بحثمان شده بود اما من فکر نمی‌کردم همسرم چنین فکری در سر داشته باشد.ناغافل از یک دبه 4 لیتری به من بنزین پاشید.ابتدا گمان کردم روی بدنم آب ریخته است.تا به خودم بیایم بوی بنزین در مشامم پیچید و ثانیه‌ای بعد همسرم کبریت را کشید و فرار کرد.در را هم پشت سرش قفل کرد برای همین من چند دقیقه‌ای بین شعله‌های آتش حبس شده بودم.»

بازداشت زن فراری

تلاش مأموران انتظامی برای یافتن ردی از زن فراری آغاز شد و چند روز بعد از حادثه زن آتش افروز در مخفیگاه خود دستگیر شده و راهی بازداشتگاه شد.

در همین حال اقدامات درمانی برای نجات جان علی در بیمارستان ادامه داشت تا اینکه روز سه‌شنبه 20 تیرماه امسال، علی به دلیل شدت سوختگی بعد از حدود 2 هفته که با مرگ دست و پنجه نرم کرده بود، به کام مرگ فرو رفت.

به این ترتیب رسیدگی به پرونده اتهامی رعنا با موضوع قتل در جریان قضایی ادامه دارد.

انگیزه زن آتش افروز چه بود؟

یکی از اقوام نزدیک علی درباره اختلافات علی و همسرش می‌گوید: «علی و همسرش از ابتدای ازدواجشان با هم اختلافاتی داشتند.اما روزهای خوش هم بین آنها بود و گاهی با هم تفریح و سفر می‌رفتند. موضوع خیلی حادی بین آنها نبود و دعواهای آنها دلیل مهمی نداشت اما هر بار با هم بحثشان می‌شد، همسرش قهر می‌کرد و به خانه پدری‌اش که در یک آبادی دیگر بود می‌رفت.در مدتی که علی دربیمارستان بستری بود بارها به عیادتش رفتم و با من درددل می‌کرد و از زندگی گذشته‌اش حرف می‌زد.از روزی که در بیمارستان بستری شد تا آخرین روز که دیگر دوام نیاورد و فوت کرد، هوش و حواسش خوب بود و مشکل تکلم نداشت.او می‌گفت خانواده همسرش گاهی مقابل خانه آنها آمده و در جر و بحث‌هایشان دخالت می‌کردند.حتی بارها کار زن و شوهر به شکایت قضایی از همدیگر هم رسیده بود.اما دختران علی حق را به مادرشان می‌دادند.»

این مرد در ادامه می‌گوید: «وضع مالی علی خوب بود.تراکتور و خانه و زمین‌های کشاورزی داشت.شنیده بودیم که اخیراً همه دارایی‌ها و خانه‌اش را به نام همسرش زده است.»

یکی از همسایه‌های علی نیز می‌گوید: «شب قبل از حادثه علی و همسرش با هم بحثشان شده بود.همسر علی از اعتیاد او گله داشت و می‌گفت خرجی نمی‌دهد.اما اختلافات آنها عمیق به نظر نمی‌رسید و اگر هم جر و بحثی داشتند بین خودشان بود و نمی‌گذاشتند کسی با خبر شود.هر دوی آنها افراد آرام و بی‌آزاری به نظر می‌رسیدند.فکرش را هم نمی‌کردیم که کار اختلافات زن و شوهری آنها به اینجا کشیده شود.»

بنابراین گزارش رسیدگی به این پرونده در جریان روال قضایی قرار دارد.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید