قابلیت Copilot AI به ویندوز 10 می آید

    کد خبر :1033827
ویندوز 10

جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی مایکروسافت کمی به عقب حرکت می‌کند: امروز، این شرکت تأیید کرده است که هوش مصنوعی Copilot را به ویندوز 10 می‌آورد.

بازتاب-در ابتدا، این هوش مصنوعی در یک به‌روزرسانی پیش‌نمایش برای کاربران Windows Insider در دسترس خواهد بود، جایی که Copilot در سمت راست ظاهر می‌شود. سمت نوار وظیفه پس از انتخاب، رابط آشنای Copilot را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید از آن برای پرسیدن سوالات هوش مصنوعی، مدیریت ویژگی‌های ویندوز یا تعامل با اسناد استفاده کنید. مایکروسافت می‌گوید که ویندوز Copilot با محتوای دسکتاپ همپوشانی ندارد و پنجره های باز را مسدود نمی‌کند.

اگر همه اینها آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که Windows Central گزارش داده است که ویندوز 10 در اوایل این ماه Copilot دریافت می‌کند. این حرکت دقیقاً تعجب آور نیست. طبق گزارش GlobalStats، در حالی که ویندوز 11 آخرین سیستم عامل مایکروسافت است، تنها 26 درصد از نصب‌های ویندوز را به خود اختصاص داده است. در این میان ویندوز 10 همچنان 69 درصد بازار ویندوز را در اختیار دارد.

در سال 2020، مایکروسافت اعلام کرد که ویندوز 10 به 1 میلیارد دستگاه رسیده است و به نظر می‌رسد هنوز هم بالاتر از این رقم باشد. گزارش‌های Windows Central نشان می‌دهد که ویندوز 11 در مقایسه با 400 میلیون دستگاه وجود دارد. فقط با یک نگاه به این اعداد و ارقام، منطقی است که چرا مایکروسافت آخرین فناوری خود را وارد سیستم عامل قدیمی می‌کند. اگر این شرکت بتواند اعلام کند که هوش مصنوعی Copilot را در سال 2023 به 1.4 میلیارد دستگاه رسانده، امسال پرشتاب بیش از حد هوش مصنوعی ارزشش را داشت.

نسخه Copilot ویندوز 10 در آمریکای شمالی و همچنین بخش‌هایی از آسیا و آمریکای جنوبی طی چند ماه آینده پیش‌نمایش خواهد بود. مایکروسافت برای کاربران Windows Insiders که می‌خواهند در صف به‌روزرسانی قرار بگیرند، نصب به‌روزرسانی پیش‌نمایش نوامبر امروز را پیشنهاد می‌کند. علاوه بر این، آنها باید ویژگی “دریافت آخرین بروزرسانی‌ها به محض در دسترس بودن” را در Windows Update فعال کنند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید