فورد اج ST مدل ۲۰۱۹ رونمایی شد

  • خودرو
  • پنجشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۶ ۱۶:۲۹
    کد خبر :197633

شرکت فورد، مدل ۲۰۱۹ اج را با آپشن‌های ST معرفی کرده است که همراه پیشرانه‌ی قدرتمند ۳۳۵ اسب بخاری و جعبه دنده‌ی خودکار ۸ سرعته به بازار عرضه خواهد شد.

فورد به تازگی مدل فیس لیفت شده‌ی خودروی کراس اوور اج را معرفی کرده است که قرار است به عنوان مدل ۲۰۱۹ این خودرو وارد بازار شود. این مدل دارای تغییرات ظاهری است و از نظر فنی نیز در مقایسه با مدل فعلی اج ارتقا پیدا کرده است. فول‌ترین نسخه‌ی فورد اج مدل ST است که بالاترین و قوی‌ترین مدل به شمار می‌رود.

فورد برای سال ۲۰۱۹ نیز به عرضه‌ی پیشرانه‌ی چهارسیلندر توربوی ۲ لیتری روی مدل اج ادامه خواهد داد. این پیشرانه‌ی کوچک و کم مصرف می‌تواند ۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید کند که در مقایسه با مدل سال گذشته ۵ اسب بخار بیشتر است. همچنین یک جعبه دنده‌ی ۸ سرعته در این خودرو وجود دارد که در مقایسه با جعبه دنده‌ی قدیمی فورد اج دو دنده بیشتر دارد و می‌تواند مصرف سوخت این خودرو را پایین‌تر بیاورد. همچنین اهرم تعویض دنده‌ی این خودرو نیز دیگر به شکل سنتی نیست و یک جوی استیک چرخشی جایگزین آن شده است.

فورد برای ارتقای ایمنی این خودرو اقدام به نصب تجهیزات کمکی رانندگی به صورت استاندارد کرده است که این تجهیزات شامل سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی پیشگیری از تصادف، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار بین خطوط و چراغ‌های هشومند اتوماتیک هستند.

فورد همچنین طراحی و ظاهر مدل اج را نیز بروزرسانی کرده است به طوری که جلوپنجره‌ی کاملا جدیدی برای این خودرو طراحی شده است و چراغ‌های جدید جلو نیز به صورت استاندارد از نوع LED هستند. طراحی جدید کاپوت نیز نمایی بهتر به این خودرو بخشیده است و اج دیگر همانند قبل ظاهری جعبه‌ای شکل ندارد. فورد همچنین به سبک خودروهای هاچ بک خود در بخش عقبی خودرو یک نوار بزرگ سیاه رنگ نصب کرده است که نمایی بسیار جذاب را در عقب خودرو ایجاد کرده است.

خبر خوب برای مشتریانی که خواهان یک خودروی کراس اوور اسپرت هستند نیز این است که فورد برای نخستین بار تصمیم کرفته است تا در مدل اج از پسوند ST استفاده کند که تا پیش از این در خودروهای شاسی بلند این شرکت استفاده نشده بود. این مدل درست همانند مدل اسپرت اج به یک پیشرانه‌ی شش سیلندر وی شکل به حجم ۲.۷ لیتر مجهز است که از نوع تویین توربو است و می‌تواند ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۵ نیوتن متر گشتاور تولید کند. نسخه‌ی قبلی این پیشرانه‌ی اکوبوست می‌توانست۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور داشته باشد. مدل ST همچنین به یک جعبه دنده‌ی خودکار ۸ سرعته مجهز است و به صورت استاندارد به همراه سیستم چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. برای این مدل همچنین سیستم تعلیق بهینه سازی شده برای دست یابی به هندلینگ بهتر طراحی شده و سیستم ترمز نیز تقویت شده است.

مدل ST فورد اج در ظاهر نیز تفاوت‌های با سایر مدل‌های اج دارد، برای مثال جلوپنجره‌ی این مدل به جلوپنجره‌ی فورد فوکوس ST شباهت دارد، همچنین رکاب‌های جانبی این مدل نیز متفاوت با سایر مدل‌ها است. در بخش عقبی نیز باید به خروجی‌های اگزوز دوگانه اشاره کرد. در داخل کابین نسخه‌ی ST هم شاهد بکار گیری صندلی‌های اسپرت با ضخامت بیشتر هستیم.

فورد هنوز قیمت و زمان دقیقه عرضه‌ی اج مدل ۲۰۱۹ را اعلام نکرده است ولی پیش بینی می‌شود که رونمایی رسمی از این خودرو در نمایشگاه خودروی آمریکای شمالی در شهر دیترویت انجام شود.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید