فورد موستانگ پرفروش ترین خودرو اسپرت در جهان

    کد خبر :903079

نسل جدید فورد موستانگ در دست توسعه است و به‌تازگی تصاویری از آن افشا شده است ولی نسل کنونی آن هنوز برای بازنشستگی آماده نیست زیرا طبق آمار فروش جهانی خودرو، نسل ششم موستانگ سال گذشته پرفروش‌ترین خودروی اسپرت جهان بوده است.

بازتاب – فورد در سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۷۰ هزار دستگاه موستانگ در سراسر جهان به فروش رسانده است که البته این آمار شامل کراس‌اوور الکتریکی مک‌ایی نمی‌شود. به گفتهٔ این شرکت، ۷۶ درصد از کل فروش موستانگ در سال ۲۰۲۱ فقط در بازار ایالات‌متحده بوده است.بااین‌حال، طی این سال فروش ماسل کار فورد در نیوزلند ۵۴.۳ درصد، در برزیل ۳۷.۳ درصد و در کره جنوبی ۱۶.۶ درصد افزایش داشته است.

هرچند موستانگ برای هفتمین سال پیاپی پرفروش‌ترین خودروی اسپرت دنیا بوده است اما سال ۲۰۲۲ می‌تواند برای این ماسل کار محبوب چالش‌برانگیز باشد زیرا فروش موستانگ در سه‌ماههٔ نخست امسال در آمریکا ۱۹ درصد کاهش یافته است.

البته موستانگ با فروش ۱۳,۹۸۶ دستگاه در این سه ماه، تاج پادشاهی فروش بازار ایالات‌متحده را از آن خود کرده است درحالی‌که دوج چلنجر با فروش ۱۱,۱۲۴ دستگاه در جایگاه دوم و شورلت کامارو با ۶,۷۱۰ دستگاه در جایگاه سوم قرار گرفته‌اند. در همین حال، همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، فورد هم‌اکنون در حال کار روی نسل هفتم موستانگ است که هرچند هنوز در مراحل اولیهٔ توسعه قرار دارد اما احتمالاً سال آینده رونمایی خواهد شد. همچنین هرچند صنعت خودروی جهانی به سمت الکتریکی‌سازی می‌رود اما نسل بعدی موستانگ همچنان پیشرانهٔ V8 خواهد داشت. البته طبق گزارشی که اخیراً منتشر شده، موستانگ جدید فقط با گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید