فناوری جدید برای مشاهده بی دردسر ویدئو در شبکه های وای فای شلوغ

    کد خبر :593955

یکی از چالش‌های مشاهده محتوای چندرسانه ای و ویدئو از طریق شبکه های وای فای دارای کاربران فراوان، قطع مکرر آنها به علت اشغال پهنای باند توسط افراد مختلف است که راه حل جدیدی برای آن پیدا شده است.

شبکه های وای فای شلوغ معمولا کاربران زیادی دارند و همین امر سرعت اتصال اینترنتی به آنها را کاهش می دهد. در نتیجه مشاهده ویدئو از طریق آنها به علت قطع مکرر تصویر کاری عذاب آور است.

گروهی از محققان دانشگاه ام آی تی برای حل مشکل یادشده ابزاری را ابداع کرده اند که به افرادی که به طور مشترک از یک شبکه وای فای استفاده می کنند، امکان می دهد با آسودگی بیشتری فیلم و ویدئو تماشا کنند.

این ابزار که Minerva نام دارد، با تحلیل ویدئو قبل از آغاز پخش آن، کیفیت پایین تری را برای نمایش انتخاب می کند تا از اختلال در پخش و توقف مکرر ویدئو جلوگیری شود.

این سیستم همچنین برای توزیع پهنای باند بین کاربران شبکه های وای فای از هوش مصنوعی استفاده می کند تا پهنای باند اختصاص یافته به هر کاربر بر مبنای نحوه استفاده از اینترنت باشد. به عنوان مثال، اگر کاربری در حال مشاهده یک رویداد ورزشی با کیفیت بالا و کاربر دیگری در حال مشاهده کارتون باشد به هر یک نصف پهنای باند موجود تخصیص داده می شود.

سیستم مذکور در آزمایش های انجام شده توانسته با موفقیت پهنای باند ویدئویی را بین کاربران مختلف تقسیم کند و انتظار می رود در آینده نزدیک استفاده عمومی از آن ممکن شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید