فلکس گیت، مشکل سخت‌افزاری جدید مک بوک پرو اپل

    کد خبر :475095

مک‌بوک پرو اپل مشکل سخت‌افزاری جدیدی دارد و آن، یک‌دست نبودن نور پس‌زمینه‌ی نمایشگر این لپ‌تاپ است. این مشکل که توسط iFixit کشف شده، توسط یکی از کاربران flexgate نام گرفته است.

به نظر می‌رسد یک مشکل سخت‌افزاری جدید گریبان‌گیر مک‌بوک پرو اپل شده است. به گزارش iFixit و به نقل از ورج، این مشکل جدید سیستم روشنایی و نوردهی پس زمینه‌ی نمایشگر مک‌بوک پرو را تحت تاثیر قرار داده است، به‌طوری‌که نور پس‌زمینه که از پایین نمایشگر تابیده می‌شود، بعضا بسیار نابرابر و غیرهمگون است و از این‌رو ماهیتی آزاردهنده پیدا می‌کند. یکی از کاربرانی که با این مشکل در مک‌بوک پرو خود روبرو شده، از این نقصان با نام فلکس‌گیت نام برده است.

براساس اطلاعات ارائه‌شده توسط iFixit این مشکل برگرفته از کابلی است که نمایشگر مک‌بوک پرو را به برد کنترلی در بدنه‌ی مک‌بوک پرو متصل می‌کند. اپل از سال ۲۰۱۶ از کابل‌های نواری شکلی برای اتصال نمایشگر به برد اصلی استفاده می‌کند که در هر بار باز شدن لید مک‌بوک پرو، این کابل نواری کشیده می‌شود و به نظر متخصصان iFixit، همین موضوع باعث بروز مشکل در رایانه‌های اپل می شود.

این مشکل ابتدا به‌صورت ضعیف شدن نور در برخی نقاط پایین نمایشگر نمود پیدا می‌کند، اما به‌مرور مشکل حادتر شده و در صورت باز کردن لید نمایشگر به‌صورت کامل، نوری تابیده نشده و نمایشگر به‌صورت کامل در حال خاموش کار می‌کند.

اپل با اعمال تغییرات در مک‌بوک‌های خود که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده، با مشکلات عدیده‌ای روبرو شده است. برای مثال می‌توان به مشکل کیبورد در این لپ‌تاپ‌ها اشاره کرد که با به‌کارگیری کیبورد پروانه‌ای به اوج خود رسید. البته هنوز مشخص نیست که فلکس‌گیت تا چه اندازه گسترده است و چه تعداد از کاربران تحت تاثیر این مشکل قرار گرفته‌اند. با توجه به اینکه این مشکل به‌مرور زمان برای مک‌بوک‌ها اتفاق می‌افتد، از این‌رو شاید شماری از کاربران شاهد بروز مشکل طی ماه‌ها یا سال‌های آینده باشند.

با توجه به ساختار یکپارچه‌ی کابل‌ها با نمایشگر، به‌گفته‌ی iFixit، در صورت بروز مشکل باید کل نمایشگر تعویض شود. این در حالی است که نسخه‌های قدیمی مک‌بوک پرو‌های اپل در صورت بروز مشکل تنها با خرید یک کابل ۶ دلاری مشکل خود را حل خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید