معاون سازمان بهزیستی:

فروش کودک از محل بیمارستان برخورد قاطع قضائی در پی دارد

  • اجتماعی
  • دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۵۱
    کد خبر :715802

حبیب الله مسعودی فرید روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: جلسات متعددی با دست اندرکاران بیمارستان ها داشتیم تا با افرادی که تلاش دارند از بیمارستان ها، خرید و فروش کودک را انجام دهند، برخورد قاطعانه و قضائی صورت بگیرد. اینگونه ادعاها تمام سیستم را زیر سئوال می برد و نهادهای انتظامی و اطلاعاتی به اینگونه موارد کاملا حساس هستند و پیگیری قاطعانه انجام می دهند.

وی با اشاره به ادعاهای فردی که اخیرا در شبکه های اجتماعی منتشر شده و در آن از دلالی خرید و فروش کودکان و تهیه شناسنامه برای آنها سخن گفته، افزود: صحت و سقم این سخنان هنوز معلوم نیست اما مکالمه فروشنده کودک در حال پیگیری است.

از آگهی های تقلبی فروش کودک تا ورود پلیس

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت:‌ همه تبلیغات مربوط به خرید و فروش کودک را قاطعانه پیگیری می کنیم؛ ممکن است آگهی های مربوط به خرید و فروش نوزاد حتی در سایت های معروف نیز مشاهده شود. این موارد را از طریق پلیس فتا پیگیری می کنیم. گاهی با شماره تماس های مندرج در آگهی ها تماس می گیریم و بعد متوجه می شویم که این آگهی ها واقعی نیست و گاهی اصلا هنگامی که تماس می گیریم، پاسخ نمی دهند. این آگهی ها ممکن است واقعی یا تقلبی باشند و آگهی های واقعی را تا مرحله آخر پیگیری می کنیم.

مسعودی فرید مواردی از تماس با اورژانس اجتماعی برای گزارش خرید و فروش کودک را تایید کرد و افزود: متاسفانه افرادی که اقدام به خرید کودک می کنند به خاطر قوانین سخت گیرانه فرزندخواندگی نیست، بلکه آنان صلاحیت فرزندخواندگی را ندارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید