فروش کنسول پلی استیشن 5 به بیش از 32 میلیون دستگاه رسید

    کد خبر :972130

سونی به تازگی آمار فروش کنسول محبوب پلی استیشن 5 خود را در سه ماهه چهارم و پایانی سال 2022 اعلام کرده است. این دوره همچنین به عنوان فصل تعطیلات در نظر گرفته شده و به نظر رسیده که این شرکت موفق به رسیدن هدف شد.

بازتاب-در سه ماهه چهارم 2022، غول فناوری ژاپنی حدود 7.1 میلیون دستگاه از PS5 را بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر به فروش رساند. این رقم در مقایسه با فروش 3.9 میلیون دستگاهی در سال 2021، رشد قابل توجه 82 درصدی را نشان می‌دهد. به لطف این رقم بالا، سونی همچنین توانسته است به بیش از 32 میلیون واحد فروش برای پلی‌استیشن 5 از زمان عرضه دست یابد.

به نظر رسیده این افزایش فروش برای توانایی تولید قابل قبول برای تامین تقاضا بوده است. گذشته از آن بخش خدمات و شبکه آنلاین در سال قبل جهش قابل توجهی داشته و به 9.7 میلیارد دلار رسید. این میزان موجب افزایش 53 درصدی درآمد شد که نشان از موفقیت ژاپنی‌ها دارد.

پلی استیشن 5

باید بیان داشت که پلی استیشن 5 در مدت مشابه تا نوامبر 2022 افزایش فروش قابل توجهی را کسب کرده است.   اگر این شرکت موفق به عرضه حدود 5.2 میلیون دستگاه دیگر از کنسول پلی استیشن 5 شود، می‌تواند سال مالی خود را با مجموع 37 میلیون دستگاه فروش به پایان برساند. این می‌تواند افزایش قابل توجهی را در فروش نسبت به سال گذشته نشان دهد. چنین ارقام بالایی در ابتدا با توجه به مسائل مختلف منبع یابی مانند کمبود قطعات و افزایش هزینه مواد خام، اعداد خوش بینانه به نظر می‌رسید. اما با این روند، سونی شاید بتواند به این هدف نیز دست یابد.

حال باید منتظر ماند تا مشخص شود شرکت سونی می‌تواند فروش بزرگی با پلی استیشن 5 داشته باشد یا اینکه میزان فروش بدست آمده زودگذر بوده و در سال 2023 افزایشی را شاهد نیستیم. سونی در تلاش بوده با ارائه انحصاری‌های بزرگ بر میزان فروش بیافزاید.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید