فرانسه خواهان پایبندی فوری ایران به برجام شد

    کد خبر :770319

وزارت امورخارجه فرانسه از تمایل جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا جهت بازگشت به برجام نیز استقبال کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تروئیکای اروپایی تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن قصد بایدن برای بازگشت به برجام انجام خواهند داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه‌ای نسبت به آن‌چه نقض تعهدات برجامی از سوی ایران خوانده شده، ابراز نگرانی کرد.

در این بیانیه، وزارت امورخارجه فرانسه از تمایل جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا جهت بازگشت به برجام نیز استقبال کرده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه بدون اشاره به کم‌کاری‌های اتحادیه اروپا در اجرای برجام و درنظر گرفتن خروج یک‌جانبه آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال تحریم‌های غیرقانونی و یک‌جانبه علیه ایران در ادامه بیانیه خود آورده است: پیامدهای نقض تعهدات برجامی بسیار جدی بوده و مزایای این توافق نامه از نظر منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، همانطور که سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) تأکید کرده‌اند، ایران باید فورا به پایبندی کامل به تمام مفاد برجام بازگردد و از انجام هرگونه اقدام دیگری که ثبات و پایداری این توافق را به خطر می‌اندازد، خودداری کند. فرانسه همراه شرکای خود قاطعانه تمام تلاش خود را برای اجرایی شدن قصد بایدن جهت بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران و دستیابی به این هدف بکار خواهد برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید