فتاحی: ملاک برای قهرمانی در لیگ برتر تفاضل گل است نه بازی رودررو

  • ورزشی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲
    کد خبر :529292
فتاحی

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: ملاک برای قهرمانی در لیگ برتر تفاضل گل است و بازی‌های رودرو صدرنشین را تعیین نمی‌کند.

سعید فتاحی در گفت و گو با فارس در مورد اینکه ملاک در لیگ برتر برای صدرنشینی و قهرمانی با تفاضل گل است یا بازی رودرو اظهار داشت: بر اساس آئین‌نامه مسابقات لیگ برتر ملاک تعیین صدرنشین و قهرمان لیگ ابتدا امتیاز، بعد تفاضل گل و سپس گل زده بیشتر است و قهرمان لیگ با بازی‌های رودرو تعیین نخواهد شد.

وی افزود: در همه لیگ‌های فوتبال دنیا قهرمان براساس تفاضل گل تعیین می‌شود اما در رقابت‌هایی که به صورت گروه‌بندی برگزار می‌شود مانند جام جهانی، جام ملت‌ها، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ قهرمانان اروپا ملاک برای انتخاب تیم صدرنشین بازی‌های رودرو است و بر همین اساس هم در لیگ برتر ایران تفاضل گل برای تعیین تیم‌ قهرمان یا تیم سقوط کننده ملاک است.

فتاحی در مورد اینکه بارسلونا قبل از پایان لالیگا به دلیل قطعی شدن قهرمانی‌اش جام را دریافت کرد و در لیگ برتر ایران وضعیت چگونه خواهد بود گفت: در صورتیکه قهرمانی تیم قبل از پایان لیگ برتر مسجل شود، در هفته ماقبل پایانی جام به تیم قهرمان اهدا خواهد شد اما اگر ۲ یا ۳ تیم شانس قهرمانی داشته باشند سه جام قهرمانی تهیه می‌شود و در شهرهای مختلف قرار می‌دهیم و در هفته پایانی لیگ جام قهرمانی اهدا می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید