فاصله پیام‌رسان‌های داخلی یک کلیک شد

    کد خبر :982435
فاصله پیام‌رسان‌های داخلی یک کلیک شد

تست‌های اولیه قابلیت اینترکانکشن یا اتصال میان پیام‌رسان‌های داخلی انجام شده و این اتصال در حال حاضر بین ایتا و بله برقرار شده است و در نسخه جدیدی که منتشر می‌کنند، وجود خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره آخرین وضعیت اتصال پیام‌رسان‌های داخلی به یکدیگر و ایجاد قابلیت اینترکانکشن اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های کاربران تعدد پیام‌رسان‌های داخلی بود؛ هرچند که این تنوع یک فرصت به شمار می‌رود و به بحث رقابت کمک می‌کند تا پیام‌رسان‌ها خدمت بیشتری ارائه دهند.

وی افزود: ما این تهدید را به فرصت تبدیل کردیم البته این موضوع بر یک تجربه جهانی مبتنی است و در قانون جدید اتحادیه اروپا که برای فعالیت پلت‌فرم‌های خارجی تصویب کرده اعلام شده است که از ابتدای ژانویه سال ۲۰۲۴ یعنی کمتر از ۹ ماه دیگر در اروپا اجباری می‌شود. در آنجا هم اجبار شده است که تمام پلتفرم‌های خارجی باید به پلتفرم‌های بومی اروپا اینترکانکشن بدهند. یعنی اگر یک پلتفرمی در اروپا راه اندازی شود و حتی ۱۰۰ هزار کاربر داشته باشد، باید به طور مثال تلگرام و واتس آپ به آن این قابلیت را بدهند، وگرنه اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: این جهت‌گیری است که دنیا دارد و برای جلوگیری از انحصار، ایجاد رقابت و فراهم کردن سرویس و حمایت از پلت‌فرم‌های خودشان به این سمت حرکت می‌کند. ما هم استانداردهای لازم را تدوین و به پیام‌رسان‌های داخلی ابلاغ کردیم و نزدیک به دو ماه است که در حال پیاده‌سازی هستند. تست‌های اولیه انجام شده و اکنون بین “ایتا” و “بله” این ارتباطات برقرار شده اما در نسخه جدیدی که منتشر می‌کنند وجود خواهد داشت. قولی که به ما داده‌اند ان‌شاءالله حداکثر تا شنبه یا یکشنبه این قابلیت که در گام اول ارسال پیام، گام بعد ارسال فایل و در گام‌های بعد هم گروه و کانال است، اجرایی خواهد شد و امیدواریم تا پیش از سال این دوگام را ارائه دهیم.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید