علت نفخ دائمی شکم چیست؟

    کد خبر :996589
علت نفخ دائمی شکم چیست؟

معمولا علت ایجاد نفخ یا باد روده به طور مداوم نوع رژیم غذایی و سبک زندگی است. برخی افراد در هضم کربوهیدرات‌های خاص مشکل دارند. لاکتوز، فروکتوز و کربوهیدرات گندم و لوبیا جزو این دسته از مواد هستند که ممکن است عدم تحمل غذایی ایجاد کنند.

گاهی هم مشکل از رژیم غذایی نبوده و مواردی مانند رشد بیش از حد باکتری‌های روده کوچک و اختلالات عملکردی گوارشی باعث بروز این مشکل می‌شوند. اگر با تغییر رژیم غذایی و رعایت نکاتی هنگام غذا خوردن مانند کاهش سرعت خوردن غذا، باز مشکل باد شکم را داشتید، باید برای تشخیص بیماری به پزشک مراجعه کنید.

علت نفخ شکم در زنان چیست؟

علاوه بر رژیم غذایی و بیماری‌هایی مانند روده تحریک‌پذیر در خانم‌ها ممکن است تغییرات هورمونی نیز باعث باد معده شود. ممکن است خانم‌ها قبل از پریود یا در دوران یائسگی با این مشکل مواجه شوند.

علت نفخ شکم نوزاد چیست؟

باد روده در نوزادان بسیار شایع است و نباید برای آن نگران بود. علت ایجاد باد شکم در نوزادان واردشدن هوا هنگام خوردن شیر است. ممکن است موقعیت نوزاد هنگام گرفتن سینه مادر مناسب نباشد یا شیشه شیر درست در دهان او قرار نگیرد. در این شرایط نفخ شکم ایجاد می‌شود.

علت نفخ شکم کودکان چیست؟

در کودکان معمولا نوع رژیم غذایی و واردشدن هوا هنگام خوردن و آشامیدن باعث نفخ می‌شود. در این شرایط می‌توان با تغییر رژیم غذایی به درمان این مشکل کمک کرد. اما اگر کودک علاوه بر باد معده دچار مشکلاتی مانند درد شکم، کاهش وزن، تب یا مدفوع خونی شده است، باید به پزشک مراجعه کنید.

پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی مانند لاکتوباسیلوس و بیفیدوباکتریوم هستند که به هضم منظم غذا کمک کرده و باعث کاهش نفخ می‌شوند. پروبیوتیک از در غذاهای تخمیر شده‌ای مانند کلم ترش و ماست یافت می‎شود. اما می‌توانید برای تاثیر بیشتر، قرص پروبیوتیک را بدون نسخه خریداری کنید. این مکمل در کاهش نفخ تاثیر زیادی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید