علت مخالفت برخی با توسعه فناوری اطلاعات از نگاه وزیر ارتباطات

    کد خبر :605433

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با یادآوری اینکه در حال حاضر اصلی ترین دغدغه مردم اشتغال و گرانی است، فناوری اطلاعات را راهی برای افزایش اشتغال و کاهش گرانی دانست و گفت: دولتی که با مشکلات اقتصادی مواجه است می تواند با استفاده از پتانسیل فناوری اطلاعات از مشکلات رهایی یابد.

به گزارش بازتاب و به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شورای اداری شهرستان لارستان با بیان اینکه با استفاده از فناوری اطلاعات می توان شفاف سازی و روشنگری کرد، علت مخالفت برخی با توسعه فناوری اطلاعات را در همین امر دانست و گفت: مردم می توانند از این طریق مشکلات خود را به گوش مسئولین رسانده و مسئولین نیز پیگیر مشکلات آنان باشند.

وی با بیان اینکه می توان با هوشمندسازی و علم فناوری اطلاعات در زمینه های پزشکی، حمل و نقل و نظام بانکی و حوزه های دیگر تحول ایجاد کرد، افزود: اقتصاد دنیا در حال حاضر بر روی هوشمندسازی متمرکز شده است و کشورها برای آینده خود بر این اساس برنامه ریزی می کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسعه فناوری اطلاعات را بسترساز تحول دانست و تاکید کرد که برای ایجاد و فراگیری اشتغال جوانان باید به سمت توسعه فناوری اطلاعات حرکت کنیم.

او جلب رضایت مردم، کمک به مسئولان برای حل مشکلات مردم و پایه ریزی برای جهش بزرگ اقتصادی را سه هدف مهم وزارت ارتباطات برشمرد و گفت: فارس سال 96 در رتبه بیستم فناوری اطلاعات کشور بود اما امروز به رتبه هشتم ارتقاء پیدا کرده است.

فرماندار شهرستان لارستان نیز این منطقه را نخستین خاستگاه حکومت اسلامی و شهر خیرین نامید و گفت: با وجود آنکه 38 درصد مردم این خطه را اهل سنت تشکیل می دهند، خوشبختانه یک وحدت مثال زدنی بین شیعه و سنی در کشور به نمایش گذاشته اند .

حسنی از توسعه پوشش جاده‌ای آنتن دهی تلفن همراه به ویژه در نقاط حادثه خیز محورهای لارستان به جهرم و لارستان به بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین خواسته‌ها از وزارت ارتباطات نام برد و گفت: ایجاد ۵ سایت روستایی و ۵ سایت در شهرک های جدیدالتاسیس و نوسازی شبکه ارتباطی موجود در لارستان با توجه به فرسودگی شبکه ها از درخواست‌هایی است که با وزیر ارتباطات مطرح شد.

موسوی، نماینده مردم شهرستان‌های لارستان، خنج و گراش هم با بیان اینکه درخواست هایی را به وزیر ارتباطات داده ایم و ایشان نیز قول مساعد داده اند، گفت: یکی از ویژگی های مردم این منطقه متدین و ولایی بودن آنان در سایه روحانیت است که موجب شده یک وحدت مثال زدنی در بین اهالی تشیع و تسنن در سطح منطقه به وجود آید .

جمشید جعفرپور با بیان اینکه لارستان جزو نخستین شهرستان هایی بوده که به واسطه ارتباط با خارج از کشور دارای شبکه ارتباطی تلفن همراه شد، گفت: بهره بردای از فیبرنوری به صورت گسترده در منطقه، ایجاد هاب توزیع کالاهای پستی در لارستان، تقویت تجهیزات ارتباطی با توجه به بین المللی بودن فرودگاه لارستان و همچنین تبدیل شدن لارستان به شهر الکترونیک با توسعه تجهیزات الکترونیکی از جمله درخواستهای قابل طرح است.

در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس، نماینده مردم لار، خنج و گراش در مجلس و فرماندار لارستان، بهره‌برداری از 34 میلیارد تومان طرح در حوزه زیرساخت ارتباطی شهرستان‌های خنج، گراش و لارستان آغاز شد.

این طرح‌ها شامل توسعه خدمات روستایی، توسعه پوشش تلفن همراه ۱۲ روستا، ارائه خدمات الکترونیک روستایی برای پنج روستا، هفت طرح توسعه شبکه تلفن ثابت و دیتا، ارتقای بی تی اس شهری ۱۶ سایت و توسعه ۱۰ سایت همراه شهری، جاده‌ای و روستایی بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید