عراق برای اولین بار میزبان اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود

    کد خبر :257288

منابع رسانه ای عراقی گزارش داده اند که در اواخر اردیبهشت ماه هیأتی از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت در یک نشست دیپلماتیک گسترده در عراق مشارکت خواهند داشت.

به گزارش بازتاب به نقل از شبکه «رووادو»، منابع رسانه ای گزارش داده اند که عراق برای اولین بار میزبان نشست دیپلماتیک گسترده ای در اواخر ماه مه (اردیبهشت) یا اوایل ماه ژوئن (خرداد) خواهد بود و قرار است هیأتی از ۱۵ کشور عضو در شورای امنیت به عراق سفر کند.

نماینده دائمی هلند در سازمان ملل نیز اعلام کرده است که این سفر قرار است پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی عراق انجام شود و پیام روشنی در خصوص حمایت شورای امنیت از روند دموکراسی در عراق ارسال خواهد کرد.

«حسین بحر العلوم» نماینده دائمی عراق در سازمان ملل نیز گفت: با وجود اینکه هنوز جزئیات این سفر مشخص نیست اما حضور اعضای شورای امنیت در بغداد، پیامی به عراق و جامعه جهانی است و می گوید که عراق بار دیگر ایستاده و با قوای کامل به عرصه بین المللی بازگشته است.

بحر العلوم گفت پیامی که در جریان مبارزه با داعش حامل آن بوده ایم برای همه جهان روشن و واضح بوده است و جامعه جهانی هم به صورت یکپارچه از وحدت عراق و مبارزه این کشور با تروریسم حمایت کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید