«طرح جامع طلا» کلید خورد

    کد خبر :731279

به گزارش روز پنجشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «خداداد غریب‌پور» در نشست هم اندیشی تهیه طرح جامع طلا که به صورت ویدیو کنفرانس و با حضور نمایندگان بخش خصوصی برگزار شد، افزود: با جمع آوری اطلاعات موجود در صنعت طلا و سیاست‌های این حوزه با همفکری بخش خصوصی، این طرح تهیه خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه ایمیدرو علاوه بر توسعه اکتشافات، در تدارک تهیه ی یک نقشه راه پویا و توسعه ای برای صنعت طلا است، عنوان کرد: در طرح جامع طلا مواردی همچون اکتشاف، فرآوری، صادرات، بازار داخل و غیره با بهره مندی از نظرات بخش خصوصی دیده خواهد شد.

همفکری با بخش خصوصی در تهیه طرح جامع طلا

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح فوق مبنای کشور در توسعه صنعت طلا است، خاطرنشان‌کرد: ما به دنبال همفکری با بخش خصوصی در تهیه این سند راهبردی هستیم که تا با تعیین سیاست‌های توسعه ای در آن، انتظارات ذینفعان توسط مشاور این طرح برآورده شود.

وی، استفاده از تجربه دیگر کشورها و تعیین راهکارهای مناسب برای رونق بازار در صنعت طلا را از موضوعاتی برشمرد که در طرح جامع طلا لحاظ خواهد شد.

طرح‌های جامع ایمیدرو؛ مبنای توسعه

غریب پور با اشاره به اینکه با موافقت سرپرست وزارت صنعت و معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه، طرح های جامع ایمیدرو مبنای توسعه این حوزه خواهد بود، گفت: در طرح‌های جامع، راهکارهای توسعه‌ای در زنجیره محصولات دیده می‌شود.

لازم به‌ذکر است مجتمع طلای موته (تحت پوشش ایمیدرو) مجری تهیه و تدوین طرح جامع طلا است.

پیشتر معاون سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به ایرنا گفت: برنامه امسال استخراج ۳۵ هزار و ۶۰۰ تن سنگ طلا با عیار ۳.۴ ppm از ۲۲ معدن فعال است و رتبه ۴۶ را با ۰.۲ درصد تولید در سطح جهان به خود اختصاص داده‌ایم.
بر اساس برنامه ششم توسعه ( ۱۴۰۰- ۱۳۹۶) دستیابی به تولید سالانه ۱۰ تن طلا پیش‌بینی شده که ۸۰ درصد این هدف، تا پایان سال ۹۷ محقق شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید