طراحی نمای داخلی و خارجی ساختمان با والواشرهای LED

    کد خبر :845400

از اهمیت طراحی و دکوراسیون داخلی، در تمامی محیط‌ها مانند محیط‌های اداری، تجاری و مسکونی نمی‌توان چشم پوشی کرد. صنعت نور و نورپردازی یکی از مواردی بوده که در دکوراسیون و جلوه محیط تاثیر زیادی دارد. نورپردازی درست می‌تواند به اجسام و تزئینات داخلی جلوه ویژه‌ای ببخشد. بهین‌تاب یکی از برندهای معتبر در حوزه فروش محصولاتی همانند چراغ‌های خیابانی، پروژکتور و جت لایت فعالیت دارد.

والواشر LED یکی از محصولات روشنایی این برند بوده که ممکن است نام آن برای برخی افراد تازگی داشته باشد.

در این متن می‌خواهیم شما را با این محصول، انواع آن و ویژگی‌هایش آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

وال واشر LED (wall washer)

وال واشرها یک نوع سیستم روشنایی هستند. وال واشر به گونه‌ای بر روی سقف، کف یا دیوار قرار می‌گیرد که نور بر روی سطح تابیده ‌شود. این نوع تابش نور موجب شده محیط جلوه خاصی پیدا کند، به عنوان مثال معایب دیوار پوشیده می‌شود.

وال واشرها در صحنه‌های تئاتر، بناهای قدیمی، راهروها، دکوراسیون‌های داخلی، نمایشگا‌های نقاشی و قسمتی از دکور دیوار که افراد بیشتر مایل هستند تا جلوه پیدا کند، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوری که توسط وال واشرها به سطوح تابانده می‌شود، وابسته به نوع محصول و زاویه قرار گرفتن آن، می‌تواند ارتفاع و حجم اجسام در معرض تابش را افزایش دهد. علاوه بر آن در بناها و معماری‌هایی که قوس‌دار هستند، این نور زیبایی انحنا و قوس بنا را نشان می‌دهد. این تابش نور موجب جذب نگاه بیننده، تماشا و تامل ناخودآگاه تماشاگر به قسمت نورپردازی می‌شود.

برجسته نشان دادن اجسام، تنها کاربرد وال واشرها نیست. طراحان دکوراسیون داخلی از وال‌واشرها برای بزرگ نشان دادن محیط یک اتاق استفاده می‌کنند. علاوه بر آن، رنگ نور وال واشر به جذابیت و زیبایی طراحی داخلی کمک بسیاری می‌کند.

مواردی که تا کنون به آن اشاره کردیم درباره مزایای استفاده از وال واشرها در محیط‌ها داخلی است. در محیط‌های خارجی وال واشر نیز کاربردهای جالبی دارد. بسیاری از بناها و ساختمان‌ها دارای آجرهای خاص، تصاویر برجسته و مواردی از این قبیل در معماری بیرونی خود هستند. در این موارد باید از وال واشرهایی استفاده شود که با محیط بیرون و تغییرات آب و هوا سازگار باشد. نحوه و زاویه صحیح قرار دادن آن موجب شده یک بنا در شب نمای جذاب و دیدنی پیدا کند و بازدیدکنندگان را به خود جذب کند.

انواع والواشرهای LED

در وبسایت بهین تاب شما والواشرها را در دو گروه مشاهده می‌کنید. والواشرهای LED و والواشرهای دوطرفه.

در والواشرهای LED، چراغ‌ها در یک سمت قرار دارند. در حالی که در والواشرهای دو طرفه، چراغ‌ها در قسمت بالا و پایین محصول قرار گرفته‌اند.در حال حاضر بهین تاب تنها تولید کننده والواشر دو طرفه در ایران می باشد.

بنابراین برای خرید محصول، در ابتدا باید منطقه مورد نظری که قرار است آن را نصب کنید مشخص کرده و سپس تصمیم بگیرید برای آن قسمت والواشر LED مناسب بوده یا والواشرهای دو طرفه.

ویژگی‌های والواشر

اگر به قسمت توضیحات این محصول وارد شوید، با لیستی از ویژگی‌های آن مواجه خواهید شد. برخی از این ویژگی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار بوده که در ادامه قصد داریم شما را با آن آشنا کنیم.

شار نوری اسمی: این عدد که با واحد لومن (lm) نشان داده می‌شود، مقدار نور تابشی توسط سیستم روشنایی را بیان می‌کند. هرچه شار نوری بیشتر باشد، نور پررنگ‌تر به نظر می‌رسد.

بهره نوری: این عدد از اهمیت بالایی برخوردار است. بهره نوری نسبت شارنوری به توان چراغ را نشان می‌دهد. این عدد بیانگر آن بوده که با توجه به مصرف انرژی چه میزان نور تولید شده است.

زاویه لنز: در والواشرهای نوری از لنز، جهت همگرا کردن و نوع تابش نور به صورت خطی یا دایره‌ای استفاده می‌شود.که هر چه زاویه نور چراغ بسته تر باشد نور به نقطه دورتری هدایت می شود و هر چه زاویه لنز بازتر باشد سطح وسیع تری را روشن میکند.

محدوده دمای کارکرد: اگر استفاده از والواشر را برای محیط بیرون و آزاد در نظر دارید، بهتر است والواشر را از برندهایی تهیه کنید که جنس بدنه محصول آنها از جنس آلومینیوم باشد و سبب خنک کار کردن ال ای دی هنگام روشن ماندن آن شود.این موضوع سبب افزایش طول عمر چراغ می گردد.

درجه حفاظت در برابر عوامل محیطی: این مورد با نماد IP نشان داده می‌شود. درجه حفاظت با دو عدد در کنار یکدیگر بیان می‌شود. عدد اول درجه محافظت محصول در برابر برخورد با اشیا جامد و خارجی نمایش می‌دهد. این عدد بین 0 تا 6 متغیر بوده که 6 بالاترین مقاومت را نشان می‌دهد.

رقم دوم بیانگر میزان مقاومت حفاظت اجسام در برابر ورود باران و مایعات است. این عدد بین 0 تا 9 متغیر بوده که 9 بالاترین میزان مقاومت محصول را بیان می‌کند.

در حقیقت والواشر با درجه IP67 به معنی این است که چراغ در مقابل همه عوامل جوی باران و گردو خاک و غیره کاملا ایمن می باشد که طول عمر محصول بدین وسیله تضمین می گردد.

نوع رنگ: نوع رنگ انتخابی برای دکوراسیون و نمای مورد نظر را باید حتما در نظر بگیرید. نوع رنگ نور در جلوه و طرح دکور تاثیر بالایی دارد.

عموما در نمای خارجی ساختمان ها ترجیحا توصیه می شود از تعدد رنگ نور پرهیز گردد و رنگ آفتابی ،کهربایی و مهتابی از پرتقاضاترین و برجسته کننده ترین رنگ های نمای ساختمان ها می باشند.

بهین تاب تولید کننده والواشر LED

بهین تاب یکی از تولید کنندگان و فروشندگان بزرگ در حوزه انواع لامپ‌های خیابانی، پروژکتور، جت لایت، آویز صنعتی و والواشرهای LED است. این مجموعه با استفاده از تکنولوژی‌های به روز دنیا مانند پرینترهای سه بعدی و انواع پرسهای هیدرولیک و پنوماتیک اقدام به تولید محصولات روشنایی کم مصرف LED کرده است. شما با وارد شدن به سایت behintaab.com می‌توانید انواع محصولات این شرکت را مشاهده و به صورت آنلاین اقدام به خرید کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید