ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت‌های زنان در حوزه فناوری‌های نوین

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ما در شرایط پسابرجام و گشایش‌های تدریجی ناشی از آن، سیاست برد ـ برد اقتصادی و همکاری‌های فناورانه مبتنی بر انتقال دانش به سر می‌بریم، اظهارکرد: بهره‌مندی از ظرفیتی که زنان و دختران در جامعه دارند در حوزه تکنولوژیهای نوین ضرورت دارد و نباید نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم.

شهیندخت مولاوردی در همایش روز جهانی دختران و ICT که با حضور محمود واعظی – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد با بیان اینکه قرن‌ها از ایامی می‌گذرد که پیامبر اکرم (ص) هدف بعثت را که مکارم اخلاقی بود تکمیل کردند، گفت:  با این وجود با وضعیتی که در حال حاضر در جهان و حتی کشور خود داریم‌، شاهد آن هستیم که اخلاق ، گمشده بشر است.

مولاوردی با اشاره به روز بین‌المللی دختران اظهارکرد: در شرایطی به سر می بریم که جهان در حال تغییر کار است و باید خودمان را با شرایط کنونی تطبیق دهیم و آن را درک کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه در جامعه ما حضور قابل تامل زنان و دختران در ساختار آموزش عالی قابل ملاحظه است، افزود: در واقع بهره‌مندی از فرصت‌های ایجاد شغل در حوزه ICT به یک الزام تبدیل شده است و نمی توانیم بدون توجه به این مساله برنامه‌ریزی کنیم و انتظار داشته باشیم که این برنامه‌ریزیها در حوزه آی تی تاثیر گذار باشد.

مولاوردی ضمن تاکید بر اینکه نفوذ اینترنت در ایران و دسترسی برابر زن و مرد به این فضا افزایش یافته است، گفت: این مساله باعث به وجود آمدن چشم انداز مثبت برای کار آفرینی و توسعه اقتصادی شده است.

وی افزود: حدود ۱۷ درصد مدیران شرکت‌های دانش بنیان، زنان هستند یعنی حدود ۳۲۰ شرکت از ۳ هزار شرکت. این وضعیت تفاوت معناداری با ایده‌آل‌ها دارد ولی حرکتی شروع شده است که به‌زودی می‌تواند فاصله‌ها را کم کند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه امیدواریم بتوانیم قدم‌های لازم را برای استفاده از تکنولوژی ICT در کشور برداریم، اظهار کرد: با تحقق  استفاده از ْآی سی تی می توانیم به عدالت جنسیتی نزدیک شویم و به وضعیتی برسیم که تعادل جنسیتی به همه حوزه‌ها و امور وارد شود.

مولاوردی در پایان اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، آرمان ما تحقق عدالت اجتماعی بوده است و با اولویت‌بندی زنان در سند برنامه ششم توسعه اقدامات اساسی برای عدالت جنسیتی پیش بینی شده است. برای نخستین بار است که در برنامه توسعه کشور بندهای مهمی به زنان اختصاص داده شده است و سعی کرده‌ایم که در برنامه ششم توسعه از کلی‌گویی و آرمان‌گرایی فاصله بگیریم تا در پنج سال آینده قدم‌های خوبی برداریم و به وضعیتی که در سند چشم انداز ۲۰ ساله نظام وعده داده شده است نزدیک شویم که متاسفانه الان فاصله زیادی با چشم‌انداز داریم.

 در این مراسم با حضور معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از تمبر تجلیل از مقام زن رونمایی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید