تولید مسئله اصلی اقتصاد کشور است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۷:۳۶
    کد خبر :896820
رهبر انقلاب: تخصیص بودجه سنگین برای جهاد تبیین کار غلطی است

دقایقی قبل مقام معظم رهبری (دوشنبه اول فروردین ۱۴۰۱) و به مناسبت فرارسیدن سال نو به صورت زنده و مستقیم در حسینیه امام خمینی (ره) به ایراد سخن پرداختند.

محور بیانات رهبر معظم انقلاب به شرح زیر است

 سومین نوروزی است که بنده از فیض حضور در جوار حضرت امام رضا (ع)  و جمع زائران محروم هستم سلامی از دور عرض می‌کنیم و درود می‌فرستیم.

نکاتی پیرامون نوروز ایرانیِ اول سال و این عید بهاری وجود دارد که گاهی عرض کردم. ذکر و نیایش و دعا و معنویت یک نکته عید است، دیشب در لحظه تحویل سال مردم و اقشار مختلف و جوانان اردوهای جهادی با خدا سخن گفتند.

 ذوق و سلیقه ویژه ایرانی از دیگر نکات قابل توجه است، انسان احساس ژرف اندیشی می‌کند، بهار مظهر امید است. بهار به انسان می‌گوید نو گرایی آمدنی است، این پیام را به مردم می‌دهد؛ پیام رویش می‌دهد. این امید مزائف بود با نیمه شعبان. امید منشا همه حرکت‌ها و پیشرفت‌ها است.

یکی از عوامل پیشرفت این است هرچه می‌توانند افرادی که برای مردم سخن می گویند در مردم امید ایجاد کنند، روزنه های امید در بین کشور ما کم نیست، اجازه دهید دشمنان از امید مردم خشمگین شوند.

دلیل مطرح کردن بحث اقتصادی در روز اول سال، اهمیت اقتصاد است. اقتصاد در صورتی که همراه عدالت ایجاد شود موجب پیشرفت کشور می شود، دهه ۹۰ با چالش‌های اقتصادی روبرو بودیم که مردم باید از آن رها شوند و اسباب آرامشی برای ملت ایجاد شود.

 مسئله اصلی اقتصاد، تولید است. مسئولان با تلاش خودشان اقداماتی انجام دادند، اما مسئله اصلی امروز ما مسئولان اجرایی کشور  اقتصاد است، رویکردهای جدیدی انسان مواجه می‌کند و دلگرم می‌کند. رویکردهای مردمی ادامه پیدا کند، دلگرم کننده است، دانش و فناوری پیشرفته نقش آفرینی کامل داشته باشد در همه عرصه‌های تولید، اگر این سیاست را دنبال کردیم و دانش را پایه اقتصاد کشور قرار دادیم و بنگاه‌های اقتصادی دانش بنیان را افزایش دادیم، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بهره وری را افزایش می‌دهد و محصولات را رقابت پذیر.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید