صدور مجوز مراکز همسرگزینی توسط وزارت ورزش و جوانان

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲ اسفند ۱۴۰۲ ۸:۴۴
    کد خبر :1053612
صدور مجوز مراکز همسرگزینی وزارت ورزش و جوانان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰ مرکز همسان‌گزینی از ما مجوز دریافت کرده و در حال فعالیت هستند، اعلام کرد: ما به هیچ سایتی مجوز نمی‌دهیم بلکه به مراکز مجوز ارائه می‌کنیم، البته این مراکز می‌توانند دارای سایت هم باشند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی متقی‌فر، درباره فعالیت سایت‌های همسریابی بیان کرد: طبق تبصره ماده ۳۷ قانون جوانی جمعیت، ما متولی صدور مجوز مراکز همسان‌گزینی یا فعال در انتخاب همسر هستیم و این کار را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده‌ایم.

متقی‌فر با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۱۲۰ مرکز همسان‌گزینی از ما مجوز دریافت کرده و در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: ما به هیچ سایتی مجوز نمی‌دهیم بلکه به مراکز مجوز ارائه می‌کنیم، البته این مراکز می‌توانند دارای سایت هم باشند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه در حال حاضر تمامی پلتفرم‌های فعال در این حوزه با دریافت مجوز مراکزی را تأسیس کردند تا در کنار آن فعالیت کنند، گفت: وزارت ورزش و جوانان در این حوزه پلتفرم یا سایتی ندارد و ما تنها متولی صدور مجوز هستیم.

وی همچنین اعلام کرد: دوم و سوم اسفندماه رویداد ملی صبا را برگزار خواهیم کرد؛ باتوجه به اینکه برای ۱۲۰ مرکز همسان‌گزینی در سراسر کشور مجوز صادر کرده‌ایم، رویداد ملی صبا دومین رویدادی است که یکی از آنها اردیبهشت‌ماه برگزار شده و دومین رویداد آن دوم و سوم اسفندماه برگزار خواهد شد.

متقی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا ادامه داد: میزبان تمام این مراکز با هدف هم‌افزایی و شبکه‌سازی و تجربه نگاری در حوزه همسان‌گزینی هستیم زیرا مدلهای متفاوتی در سراسر کشور در حوزه همسان‌گزینی در حال انجام است. تجربه نگاری در این حوزه کمک می‌کند تا درصد موفقیت این مراکز افزایش پیدا کند، علاوه بر این نیز حمایت‌هایی از این مراکز داریم زیرا یکی از مهم‌ترین مسئله‌های ازدواج، پیدا کردن گزینه مناسب برای ازدواج است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان گفت: مهمترین شاخص‌هایی که برای این مراکز ترسیم می‌کنیم بحث اطمینان، امانت‌داری و شاخص‌های آموزش و مشاوره پیش از ازدواج است. به عبارتی مراکز ما صرفا با مراجعه، کسی را معرفی نمی‌کنند. در این مراکز مشاوره و آموزش بسیار پررنگ است و آنجا معیارهای انتخاب را به جوانان آموزش می‌دهند و در نهایت باتوجه به خصیصه‌ها و شخصیتی که وجود دارد، روانشناسی صورت می‌گیرد و فرد همسان به آنها معرفی می‌شود و اگر دو طرف این شرایط را بپذیرند به یکدیگر معرفی خواهند شد.

وی در خصوص آمارهای ازدواج و طلاق طی ۹ ماهه سال جاری نیز بیان کرد: به صورت کلی در ۹ ماهه امسال نسبت به سال گذشته در ازدواج کاهش نامحسوسی داشتیم و در آمار طلاق نیز رشدی وجود نداشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید