صدراعظم آلمان به ایران و حزب‌ الله: در درگیری غزه دخالت نکنید

    کد خبر :1027308
صدراعظم آلمان به ایران و حزب‌ الله درگیری غزه

این اظهارات را شولتس صدراعظم آلمان در پی برخی درگیری‌ها میان اسرائیل و حزب‌ الله لبنان در مرزهای شمالی اراضی اشغالی مطرح می‌شود.

صدر اعظم آلمان امروز باری دیگر با نادیده گرفتن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی تلاش کرد گسترش تنش‌ها در پی جنگ غزه را به ایران و حزب‌الله لبنان مرتبط سازد.
در ادامه حمایت‌های دولت آلمان از رژیم صهیونیستی که در حملات تلافی‌جویانه‌اش علیه غزه در پی عملیات گسترده «طوفان الاقصی» توسط جنبش مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی مرتکب جنایت جنگی، از جمله بمباران غیرنظامیان و محاصره انسانی این منطقه شده است، «اولاف شولتس» صدر اعظم آلمان امروز در یک کنفرانس خبری مشترک با ملک عبدالله دوم، شاه اردن در برلین، با تلاش برای مقصر دانستن ایران و حزب‌الله لبنان در گسترش‌ تنش‌ها در این جنگ گفت: «صراحتا به حزب‌الله و ایران هشدار می‌دهم که در این درگیری دخالت نکنند.»

این اظهارات شولتس در پی برخی درگیری‌ها میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان در مرزهای شمالی اراضی اشغالی به دنبال اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه خاک لبنان مطرح می‌شود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگویی تلویزیونی در این باره تاکید کرده که «جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه از جنگ استقبال نکرده است. تلاش ما متمرکز بر احقاق حقوق فلسطینی‌ها و عدم گسترش جنگ است.»

وی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی در منطقه در حال انجام است که دامنه جنگ گسترش پیدا نکند.

امیرعبداللهیان با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی اخیرش با وزیر امور خارجه ایرلند گفت: امشب با وزیر امور خارجه ایرلند به صورت تلفنی رایزنی کردم، او حامل پیامی از سوی غرب برای ما بود. در این گفت‌وگو به وزیر خارجه ایرلند گفتم که به طرف‌های غربی بگوید منصفانه عمل کنند. من به ایشان گفتم که ما به نیروهای مقاومتی دستور نمی‌دهیم و آنها راسا تصمیم می‌گیرند.»

وزیر امور خارجه ایران، با این وجود، تاکید کرد: در این گفت‌وگوی تلفنی تاکید کردم اگر جنایت‌های جنگی رژیم صهیونسیتی متوقف نشود، جبهه‌های جدیدی گشوده می‌شود و این موضوع اجتناب ناپذیر خواهد بود.

حمایت کشورهای اروپایی و آمریکا از رژیم کودک‌کش صهیونیستی در حالی ادامه دارد که بر اساس آمارها شمار شهدای حملات چند روز گذشته علیه مردم نوار غزه به بیش از ۲۶۷۰ نفر رسیده است که اغلب آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

اما مقامات این کشورها تلاش می‌کنند با گرفتن انگشت اشاره خود به سمت ایران به دلیل حمایت‌های معنوی‌اش از جنبش حماس بر این واقعیت سرپوش بگذارند که تجاوزات، اشغالگری، خشونت و شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی طی بیش از هفت دهه گذشته دلیل اصلی خشم مردم فلسطین و شکل‌گیری عملیات حماس علیه صهیونیست‌ها در هفته گذشته بوده است.

رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به این عملیات غافلگیرانه وضعیت جنگ اعلام و حملات جنایتکارانه خود را علیه مردم بی‌دفاع غزه آغاز کرد و تاکنون به آن ادامه داده است.

به گزارش ایسنا، در این میان، دولت آلمان آشکارا و قاطعانه از این جنایات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و حتی مدعی شده است که اسرائیل حق دفاع از خود دارد. آلمان در راستای این موضع حمایتگرانه خود از رژیم صهیونیستی مهمات و پهپاد در اختیار آن نیز قرار داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید