صالحی: اگر برجام به پایان برسد، احتمالاً دیگر پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنیم

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ ۱۷:۲۶
    کد خبر :365735

علی اکبر صالحی گفت: به دستور حضرت آقا، یک سالن بسیار پیشرفته ساخت سانتریفیوژ‌های مدرن تجهیز و راه‌اندازی شده است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در گفتگو با روزنامه ایران با اشاره به بازسازی راکتور تهران گفت: رآکتور تهران دیگر اصلاً رآکتور دوسال پیش نیست و کاملاً بازسازی شده است. الان با یک کشور اروپایی درباره استحکام این رآکتور قرارداد بزرگی بسته‌ایم.

وی در بخش دیگری از این سخنان خود درباره اجرای پروتکل الحاقی در ایران افزود: اگر برجام به پایان برسد، احتمالاً دیگر پروتکل الحاقی را اجرا نمی‌کنیم البته بنده در این خصوص تصمیم گیرنده نیستم. این تصمیمی است که هیأت نظارت بر برجام و مسئولان ارشد نظام می‌گیرند.

صالحی ادامه داد: ما در مجموع متناسب با هر شرایطی، یک تصمیم مقتضی می‌گیریم. برای مثال دستوری است که حضرت آقا برای راه‌اندازی و تکمیل یک سالن بسیار پیشرفته ساخت سانتریفیوژ‌های مدرن به ما دادند و این سالن اکنون بخوبی تجهیز و راه‌اندازی شده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطرنشان کرد: مثال دیگر، فرمانی است که در خصوص پیشران هسته‌ای صادر شد که یک پروژه ۱۰ الی ۱۵ ساله است و تاکنون بخوبی پیش رفته است. البته هر دوی این اقدامات در چارچوب برجام است. سومین اقدام می‌تواند این باشد که برخی از محدودیت‌های برجامی را به حال تعلیق در بیاوریم، برای مثال حجم و سطح غنی سازی؛ و سناریوی نهایی می‌تواند خروج کامل از برجام باشد که بنده امیدوارم با همکاری ۱+۴ هیچگاه این اتفاق نیفتد، زیرا که همه متضرر خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید