برجام به نتیجه خواهد رسید

  • سیاسی
  • شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ ۱۷:۳۵
    کد خبر :1011507

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از طرف امریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم پیام هایی به وزارت خارجه ما برای برقراری و برگزاری جلسات برجام منعکس شده؛ البته وقتی موضوع در مناظرات انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح می شود ، مذاکره و بحث برجام را رد می کنند اما در عالم واقع تمایل دارند که برجام به نتیجه برسد.

شهریار حیدری، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تحلیلی از سرانجام احیای برجام گفت: متاسفانه برجام از مسیر اصلی و تخصصی خارج شده و بیشتر تحت تاثیر لابی‌های صهیونیستی- آمریکایی است.

 مهمترین بخش‌های این گفت و گو را در ادامه می‌خوانید:

پروسه واقعی و تخصصی برجام این است که باید مذاکرات برجام شروع شده و با توافق مثبت پایان یابد ، منتها متاسفانه لابی‌های صهیونیستی- آمریکایی برای طولانی تر شدن برجام کاملا فعال هستند اما قطعا آینده برجام بدین شکل است که طرف های برجام با جمهوری اسلامی مذاکره کرده و نهایتا به یک توافق می رسند چون دیگر بحثی غیر از توافق باقی نمانده است.

اکنون پیام های مختلفی از طرف کشورهای اروپایی داده می شود و از طرف امریکا به صورت مستقیم و غیرمستقیم نیز پیام هایی به وزارت خارجه ما برای برقراری و برگزاری جلسات برجام منعکس شده است؛ البته وقتی این مسائل در مناظرات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری امریکا مطرح می شود ، مذاکره و بحث برجام را رد می کنند ، حال اینکه در عالم واقع ؛ این ها درخواست مذاکره داشته و تمایل دارند که برجام به نتیجه برسد.

بر این اساس در نشست آینده برجام، نتایج مثبتی بدست آمده و حتما به توافق خواهند رسید.

ممکن است که مذاکرات تا بعد از انتخابات آمریکا هم طول بکشد اما در حال حاضر دو نظریه براساس لابی ها، رایزنی ها و پیام ها و مطالب در آمریکا مطرح می شود؛ یکی اینکه هر چه سریعتر توافق شود و دیگر اینکه طولانی شود.

جریان رادیکال در آمریکا مخالف توافق برجام است، اجمع بندی دولت آمریکا و دولت های مذاکره کننده در برجام این است که در آینده مذاکرات برجام در محل و یا مکانی صورت گیرد، حتی کشور عمان رایزنی هایی داشته و میزبانی را قبول کرده است لذا حتما برجام احیا خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید