شهر دبی امن‌ترین شب‌های جهان را دارد

    کد خبر :890909
شهر دبی امن‌ترین شب‌های جهان را دارد

برای دومین بار در ماه گذشته دبی «امن‌ترین شهر جهان» معرفی شد. دبی چند سالی است که می‌خواهد نام خود را به عنوان «امن‌ترین شهر جهان» ثبت کند. در این ماه دو گام بزرگ به این هدف نزدیک‌تر شده است.

پس‌ازآنکه در اوایل ماه جاری موسسه تحقیقاتی جورج تاون اعلام کرد زنان در امارات متحده عربی بیش از هر کشور دیگری «هنگام راه رفتن در شهر» احساس امنیت می‌کنند، بررسی‌های موسسه گالوپ نیز این نظر را تائید کرد.

بر اساس گزارش گالوپ در سال ۲۰۲۱، حدود ۹۵ درصد از ساکنان این کشور گفتند «از راه رفتن در شب به‌تنهایی احساس امنیت می‌کنند» این نتیجه امارات را در صدر فهرست شاخص ایمنی قرار دارد.

حاکم دبی، شیخ محمد بن راشد آل‌مکتوم، در توییتر با انتشار خبر رتبه اول امارات متحده عربی نوشت: «ساکنان (دبی) می‌توانند با خیال راحت به‌تنهایی در شب راه بروند. ایمنی یک نعمت و امنیت به معنای آرامش و زندگی شاد است. اگر به شما گفته شود (جایی هست) که یک زن می‌تواند به تنهایی، در روز یا در ساعات پایانی شب بدون ترس راه برود، باید بدانید که او در امارات متحده عربی است.»

امارات همچنین با امتیاز شاخص ۹۳، تنها یک امتیاز کمتر از نروژ (۹۴) در رتبه دوم شاخص «قانون و نظم» گزارش گالوپ بالاتر از کشورهایی مانند سوئیس، چین و فنلاند قرار دارد.

گینس، موسسه بررسی رکوردهای بین‌المللی، در حال رسیدگی به پرونده‌ای است که از سوی پلیس دبی ارائه‌شده تا این شهر «امن‌ترین شهر دنیا» شناخته شود.

مقامات امنیتی امارات متحده عربی از هوش مصنوعی هم در مبارزه با جرم و جنایت کمک گرفته‌اند. پلیس دوبی از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی جنایت و کاهش زمان واکنش به اتفاقات شهری استفاده می‌کند تا پیش از وقوع جرم یا حادثه اماکن پر خطر را با دقت بیشتری تحت نظر داشته باشد.

الگوریتم هوش مصنوعی به گشت‌های پلیس می‌گوید در چه مناطقی بیشتر از جاهای دیگر ممکن است تخلفات ترافیکی یا تهدیدهای احتمالی منجر به بروز حادثه شود.

شناخته شدن دبی به شهری با امنیت بالا می‌تواند کمک بزرگی برای رسیدن به سایر اهداف بلندپروازانه این کشور باشد. امارات متحده عربی درصدد است تا سه سال آینده، ۱۰۰ هزار شرکت را جذب و سالانه ۴۰۰ رویداد اقتصادی جهانی برگزار کند و شرکت‌های بخش خصوصی و کسب‌و‌کارهای خانوادگی را ترغیب کند وارد بازارهای مالی و بازار بورس دبی شوند. همچنین با برنامه‌های اجرایی نظیر ادغام وزارت اقتصاد و گردشگری، در نظر دارد شمار گردشگران را ۴۰ درصد افزایش داده و برای جذب ۲۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۵ آماده شود.

ایران جیب

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی گفت:

    با پول هر چیزی را می توان خرید حتی اینکه بهترین شهر در شب باشی.
    من در دبی بوده ام و اصلا چنین چیزی صحت ندارد. فقط در یک جمله وجود خود اماراتی ها در خیابان در شب خطرناک است. چرا چون از هر قانونی استثنا هستند در سطح شهر جولان می دهند و به هر کس که بخواهند توهین می کنند و هر کس را که بخواهند زیر مشت و لگد می گیرن. اگر به هر چیز دیگر شک داشته باشم به این یکی شک ندارم چون باچشم خودم دیده ام که چطوری یک عرب اماراتی با ماشین اخرید مدل به کسی هر کاری خواسته کرده م هیچکس حق دخالت و نفس کشیدن نداشته است.

دیدگاهتان را بنویسید