شناسایی محل استقرار سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل

    کد خبر :1049772

پس از هدف قرار گرفتن سایت سامانه‌های پدافند هوایی و سامانه‌های «گنبد آهنین» اسرائیل در شهرک «کفربلوم» در شمال سرزمین‌های اشغالی، حزب‌الله لبنان تصاویر هوایی را از نحوه شناسایی محل استقرار این سامانه‌ها منتشر کرد.

این تصاویر منتشر شده توسط چند پهپاد شناسایی حزب‌الله لبنان ثبت شده‌اند و شامل تصاویر محل استقرار سکوهای سامانه‌های گنبد آهنین در شهرک کفربلوم در شمال سرزمین‌های اشغالی است.

حزب‌الله لبنان بعد از ظهر پنج‌شنبه و ساعاتی پس از حمله به ۲ پایگاه رژیم اشغالگر، در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن سایت سامانه‌های پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

یک رسانه لبنانی جزئیاتی از سفر یک مقام اطلاعاتی ارشد آلمان به بیروت و دیدارش با معاون دبیرکل حزب الله لبنان منتشر کرد.

در بیانیه حزب‌الله لبنان در این باره آمده است: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از ملت ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت شجاعانه و شرافتمندانه آنها، ساعت ۱۱:۲۰ صبح روز پنجشنبه با ۲ فروند پهپاد تهاجمی به یکی از سایت‌های سامانه پدافندی نیروی هوایی و سکوهای گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی در نزدیکی شهرک «کفربلوم» حمله کردند.

بر اساس گزارش شبکه المیادین، طبق این بیانیه، در این حمله اهداف مورد نظر به صورت مستقیم و دقیق هدف قرار گرفته شدند.

حزب‌الله لبنان بعد از ظهر جمعه نیز با چند موشک «کاتیوشا» پایگاه مهم «معالیه گولان» را هدف قرار داد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی بوده‌ است.

رسانه‌های عبری گزارش داده‌اند از زمان آغاز نبرد طوفان‌ الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده‌ است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده‌ است.

«سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز در سخنرانی اخیر خود گفت: «ما را با تیپ‌های خسته، شکست‌خورده و هراسان در شمال غزه تهدید می‌کنند؛ به شما می‌گوییم که خیلی خوش آمدید. کسی که باید از جنگ بترسد، اسرائیل و کابینه و شهرک‌نشینان آن هستند. ۹۹ روز است که ما آماده جنگ هستیم و از آن نمی‌ترسیم و بدون سقف و محدودیت و قید و شرط مبارزه می‌کنیم.»

محل استقرار سامانه‌های گنبد آهنین اسرائیل

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید