آمار مبتلایان، قربانیان و بهبودیافتگان کووید-۱۹ در جهان

شمار مبتلایانِ کرونا در انگلیس از چین سبقت گرفت

    کد خبر :705968

کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و در حال حاضر به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

آمارهای رسمی حاکی از آن است که شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در سراسر جهان رو به افزایش بوده و این بیماری همچنان در کشورهای مختلف قربانی می‌گیرد.

تا لحظه انتشار این خبر شمار کلی مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان یک میلیون و ۸۵۳ هزار و ۳۹۲ نفر است که ۱۱۴ هزار و ۲۵۳ نفر از آن‌ها جان باخته و ۴۲۳ هزار و ۷۰۸ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در حال حاضر یک میلیون و ۳۱۵ هزار و ۴۳۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان وجود دارد که از این میان یک میلیون و ۲۶۴ هزار و ۵۷۲ مورد معادل ۹۶ درصد از کل موارد، وضعیت خفیف داشته و ۵۰ هزار و ۸۵۹ مورد معادل ۴ درصد از کل موارد در جهان وضعیت وخیم دارند.

ایالات متحده آمریکا با ۵۶۰ هزار و ۴۳۳ مورد ابتلا و ۲۲ هزار و ۱۱۵ قربانی در صدر فهرست مبتلایان جهانی قرار گرفته است. ۳۲ هزار و ۶۳۴ نفر از مبتلایان این کشور نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش ایسنا،اسپانیا با افزایش شمار مبتلایان و ثبت ۱۶۶ هزار و ۸۳۱ مورد در رتبه دوم فهرست مبتلایان جهانی کرونا قرار گرفته است. تاکنون ۱۷ هزار و ۲۰۹ نفر از مبتلایان این کشور جان خود را از دست داده و ۶۲ هزار و ۳۹۱ نفر بهبود یافته‌اند.

ایتالیا نیز ۱۵۶ هزار و ۳۶۳ مورد ابتلا را به ثبت رسانده که از این میان ۱۹ هزار و ۸۹۹ نفر جان خود را از دست داده و ۳۴ هزار و ۲۱۱ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

فرانسه نیز شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ را ۱۳۲ هزار و ۵۹۱ نفر اعلام کرده است. از این میان تاکنون ۱۴ هزار و ۳۹۳ نفر جان باخته و ۲۷ هزار و ۱۸۶ نفر بهبود یافته‌اند.

همچنین آلمان تاکنون ابتلای ۱۲۷ هزار و ۸۵۴ نفر را به کروناویروس جدید گزارش کرده است که از این میان ۳۰۲۲ نفر جان خود را از دست داده و ۶۰ هزار و ۳۰۰ نفر بهبود پیدا کرده‌اند.

انگلیس نیز با افزایش شمار مبتلایان جدید به کووید-۱۹ چین را در آمارها پشت سر گذاشت. این کشور تاکنون ابتلای ۸۴ هزار و ۲۷۹ نفر را به این بیماری تایید کرده است که از این میان ۱۰ هزار و ۶۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. شمار بهبودیافتگان این کشور اعلام نشده است.

چین که اعلام کرده شیوع کروناویروس را تا حد زیادی کنترل کرده تاکنون ۸۲ هزار و ۱۶۰ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرده و تعداد قربانیان این بیماری در این کشور به ۳۳۴۱ نفر رسیده است. همچنین تاکنون ۷۷ هزار و ۶۶۳ نفر از بیماران در این کشور بهبود یافته‌اند.

همچنین در ایران تاکنون ابتلای ۷۱ هزار و ۶۸۶ نفر تایید شده است که از این میان ۴۷۷۴ نفر جان خود را از دست داده و ۴۳ هزار و ۸۹۴ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

ترکیه هم تاکنون ابتلای ۵۶ هزار و ۹۵۶ نفر را به بیماری کووید-۱۹ اعلام کرده که از این میان ۱۱۹۸ نفر جان باخته و ۳۴۴۶ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

بلژیک نیز با ۲۹ هزار و ۶۴۷ مبتلا و ۳۶۰۰ قربانی، هلند با ۲۵ هزار و ۵۸۷ مبتلا و ۲۷۳۷ قربانی و سوئیس با ۲۵ هزار و ۴۱۵ مبتلا و ۱۱۰۶ قربانی از کشورهای اروپایی با میزان شیوع گسترده محسوب می‌شوند.

بنا بر آمارهای سایت “ورلداُمتر”، کانادا با ۲۴ هزار و ۳۸۳ مبتلا و ۷۱۷ قربانی، برزیل با ۲۲ هزار و ۳۱۸ مبتلا و ۱۲۳۰ قربانی، پرتغال با ۱۶ هزار و ۵۸۵ مبتلا و ۵۰۴ قربانی، روسیه با ۱۵ هزار و ۷۷۰ مبتلا و ۱۳۰ قربانی، اتریش با ۱۳ هزار و ۹۴۵ مبتلا و ۳۵۰ قربانی، سرزمین‌های اشغالی با ۱۱ هزار و ۱۴۵ مبتلا و ۱۰۳ قربانی و کره جنوبی با ۱۰ هزار و ۵۳۷ مبتلا و ۲۱۷ قربانی از دیگر کشورها با میزان شیوع بالای کروناویروس جدید هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید