شرایط دریافت وام 100 میلیون تومانی برای معتادان بهبودیافته / جزئیات

    کد خبر :866485
شرایط دریافت وام ۱۰۰ میلیون تومانی برای معتادان بهبودیافته

فاطمه رضوان با اشاره به پرداخت وام اشتغال به معتادان بهبودیافته اظهار کرد: با توجه به شرایط در سال جاری وام اشتغال معتادان بهبودیافته به مبلغ 100 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی در ارتباط با نحوه پرداخت وام اشاره شده به معتادان بهبودیافته گفت: معتادانی که در مراکز سازمان بهزیستی حضور و فرایند درمانی خود را طی کرده باشند و بهبود یافته باشند و یک سال از زمان پاکی آنها گذشته باشد و در چند مرحله نیز تست اعتیاد آنها منفی باشد و کلاس‌های حرفه‌آموزی را گذرانده باشند و گواهی فنی حرفه‌ای را از سازمان مربوطه اخذ کرده باشند و دارای جواز کسب باشند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: وام 100 میلیون تومانی با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شود و این افراد از طریق سازمان برای دریافت وام معرفی می‌شوند.

رضوان اضافه کرد: همچنین بنا بر تصمیم اخذ شده تا 5 سال حق بیمه معتادان بهبودیافته در واحدهای شغلی عنوان حق بیمه آنها به عنوان حق خویش‌فرمایی پرداخت خواهد شد و چنانچه کارفرمایی باشد که در کارگاه یا کارخانه این افراد را به‌کار بگیرد به هر نفر 50 میلیون تومان به عنوان وام اشتغال به کارفرما پرداخت می‌شود که تا سقف 40 نفر به کارفرما این تسهیلات پرداخت می‌شود که در حال رایزنی هستیم این رقم به 100 میلیون تومان افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: وام در نظر گرفته شده برای کارفرمایان نیز 4 درصد بوده و به کارفرما پرداخت می‌شود و مطابق قانون کار به معتادان بهبود یافته حقوق پرداخت می‌شود. همچنین برای این کارفرمایان به عنوان حق بیمه کارفرمایی یا مشاور بیمه‌ای تا 5 سال پرداخت می‌شود.

سرپرست مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که افراد بهبود یافته دارند این است که شغل، حمایت جامعه و خانواده را ندارند و مجددا پس از اینکه از مراکز ترخیص می‌شوند به دامان اعتیاد باز می‌گردند که باید این مسئله مورد توجه قرار بگیرد. همچنین در سال گذشته بالغ بر 9 و 600 نفر وام اشتغال پرداخت شده است.

منبع:تسنیم

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید