شاسی بلند کانسپت بی ام و XM معرفی شد

  • خودرو
  • چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ۲۰:۱۴
    کد خبر :866643

نخستین محصول انحصاری زیرمجموعه اسپرت ب‌ام‌و یعنی M، در سال 1978 و با نام M1 معرفی شد. با گذشت بیش از 40 سال از رونمایی این خودروی اسپرت با پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر به قدرت 274 اسب­‌بخار، اکنون یک کانسپت شاسی‌­بلند به دریافت نشان M مفتخر شده است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_از XM صحبت می­‌کنیم، شاسی‌­بلندی که به پیشرانه 8 سیلندر پلاگین هیبرید با 750 اسب­‌بخار قدرت و یک هزار نیوتن متر گشتاور مجهز شده است و احتمالاً در سال 2022 و با مدل 2023 وارد بازار شود. ب‌ام‌و XM به صورت تئوری می‌­تواند تا 48 کیلومتر را تنها با اتکا بر توان نیروی الکتریسیته طی کند. البته مشخصات فنی دقیق این خودرو شامل موتور برقی، سایز مجموعه باتری، حداکثر سرعت یا شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت هنوز اعلام نشده است.

 

ظاهر XM با تمام محصولات ب‌ام‌و که تاکنون دیده‌­ایم متفاوت است. ابعاد جلوپنجره از تمام مدل‌های معرفی شده توسط این شرکت بزرگتر بوده و با حاشیه نورانی همراه شده است. رینگ‌های غول‌پیکر 23 اینچی با طرح 14 پره، خروجی چهارتایی اگزوز در سپر عقب، چراغ‌های باریک جلو و عقب و طرح خاص شیشه عقب با ارجاعاتی به ب‌ام‌و M1، سایر نکات قابل توجه در فرم ظاهری XM است.

فضای کابین XM هم تحت تاثیر خطوط مستقیم و زاویه‌­دار طراحی شده است، اما نسبت به بدنه فرم زیباتری دارد. روکش چرمی صندلی‌ها با رنگ قهوه‌­ای و بافت خاص، خودروهای قدیمی را به یاد می‌­آورد درحالی‌که تریم فیبرکربن و نمایشگر بزرگ خمیده با رابط کاربری iDrive 8 از هویت این خودروی مدرن خبر می­دهد.

 

در بخش عقب شاهد دو صندلی مجزا با روکش چرم آبی aquamarine با دوخت لوزی‌شکل و پوشش بنفش رنگ سقف با الگوی لوزی‌­های سه بعدی هستیم که نورپردازی آن در کنار نورپردازی داخلی، تجربه­‌ای متفاوت برای سرنشینان فراهم خواهد کرد.

هرچند ب‌ام‌و XM به عنوان یک کانسپت معرفی شده، اما همانطور که در ابتدای مطلب اشاره شد، احتمال دارد در سال آینده میلادی شاهد رونمایی از نسخه نهایی این خودرو باشیم. هرچند درباره قیمت ب‌ام‌و XM فعلاً خبری اعلام نشده است، اما رقمی کمتر از 150 هزار دلار کمی بعید به نظر می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید