شاسی بلند الکتریکی زیکر X جیلی معرفی شد

    کد خبر :972209

جیلی با ادامه گسترش خود به بازار خودروهای برقی اروپا، اقدامات جسورانه‌ای انجام می‌دهد. بازوی برقی پریمیومی جیلی، Zeekr از خودروی برقی زیکر X Premium Urban رونمایی کرد. این مدل قبلاً به عنوان 003 معرفی شده بود و انتظار می‌رود اواخر امسال به تولید برسد.

بازتاب-سازنده می‌گوید مفهوم X EV این است که نشان دهنده الهام، کاوش و تخیل بی نهایت است. این یک SUV شهری پریمیومی با طول 175.2 اینچ و عرض 72.3 اینچ است. ارتفاع زیکر ایکس 61.9 اینچ و فاصله بین دو محور 108.2 اینچ است. X EV بر اساس معماری تجربه پایداری جیلی (SEA) مانند مدل Smart #1 است. مدل X کمی طولانی‌تر، عریض‌تر و پایین‌تر از اسمارت شماره 1 محسوب می‌شود.

X در مرکز طراحی جهانی این شرکت در گوتنبرگ، سوئد ایده‌پردازی و طراحی شد. تیم طراحی توسط Stefan Sielaff رهبری می‌شد و طراحی به دنبال پیشبرد مرزهای SUV‌های شهری بود. Zeekr دارای طراحی درب بدون قاب و آینه‌های بدون قاب خارجی جهت بهبود عملکرد آیرودینامیکی است. این خودرو نمای بیرونی خوبی دارد و دارای برخی ویژگی‌های رادیکال مانند چراغ‌های جلو، سپر تهاجمی جلو و قوس چرخ‌های بزرگ است. این خودرو همچنین دارای طراحی اسپرت عقب هم است.

زیکر

Zeekr X دارای یک شیشه عقب باریک با برف پاک کن‌های کوچک است. همچنین دارای اسپویلر سقفی بلند و چراغ‌های عقب باریک بوده و چراغ‌های عقب دارای یک نوار نوری افقی هستند که به روشن شدن کتیبه Zeekr در وسط کمک می‌کند. مدل تولیدی زیکر هیچ دستگیره درب را نشان نمی‌دهد اما برخی از دکمه‌های فشاری در پایه ستون‌های B و C قابل مشاهده است. مشخصات پیشرانه X EV هنوز مشخص نیست، اما این خودرو می‌تواند در 4 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

Zeekr X در سه ماهه دوم سال 2023 وارد بازار چین خواهد شد و متعاقباً در اروپا نیز به فروش خواهد رسید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید