شاخص بورس همچنان بر مدار صعود

    کد خبر :678415

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۳۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۰ هزار و ۵۱ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با سه هزار و ۶۹۱ واحد افزایش به ۱۳۵ هزار و ۵۴۱ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با دو هزار و ۴۶۲ واحد رشد به ۹۰ هزار و ۴۲۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز با هفت هزار و ۸۸۷ واحد افزایش به رقم ۴۹۸ هزار و ۸۲۴ واحد رسید، شاخص بازار اول چهار هزار و ۲۲۴ واحد و شاخص بازار دوم ۱۱ هزار و ۷۰۶ واحد افزایش داشتند.

علاوه براین در بین تمامی نمادها، نماد مخابرات ایران (اخابر) با ۴۳۰ واحد، گروه مپنا (رمپنا) با ۳۹۵ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۲۱۹ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۰۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۱۷۸ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۱۷۵ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲۰۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۰۷ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۹۷ واحد، پتروشیمی نوری (نوری) با ۹۷ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۲ واحد و سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با ۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نماد‌های امروز نماد بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، ماشین سازی اراک، سایپا، بانک اقتصاد نوین، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت اصفهان در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۶۲۵ میلیون و ۸۴۶ هزار برگه سهم به ارزش بیش از سه هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال داد و ستد شد.

 

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

 

شاخص فرابورس نیز بیش از ۶۳ واحد افزایش داشت و بر روی کانال پنج هزار ۳۵۱ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۳۲۹ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۶۸ هزار و ۴۰۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، فرابورس ایران (فرابورس) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

به گزارش ایرنا،همچنین نماد پتروشیمی مارون (مارون)، نفت پاسارگاد (شپاس) توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، شیر پاستروریزه پگاه گلستان (غگلستا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند) و گروه کارخانجات صنعتی تبرک (تبرک) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید