سی ان ان:روحانی آینده سوریه را متعلق به مردم این کشور دانست

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ ۹:۴۰
    کد خبر :255342

شبکه تلویزیونی سی ان ان در بازتاب نشست سه جانبه روز گذشته (چهارشنبه) روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در آنکارا گزارش داد که حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران درپایان این نشست و در کنفرانس خبری اعلام کرد آینده سوریه متعلق به مردم این کشور است.

سی ان ان بازتاب این نشست را در سرتیتر خبرهای بامدادی امروز خود قرار داد و افزود: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در کنار رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پس از این نشست در یک کنفرانس خبری مشترک شرکت کردند.
سی ان ان اضافه کرد: هر سه کشور خواستار بیرون راندن تروریست ها از سوریه و پایان یافتن جنگ دراین کشور شدند.
نشست سه جانبه روز گذشته (چهارشنبه) که با حضور دکتر حسن روحانی، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین رئیسان جمهوری ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه در آنکارا برگزار شد، تحولات سوریه و راههای اجرای تفاهم نامه های نشست آستانه و نیز نتایج نشست سران در سوچی را مورد بررسی قرار دادند و همچنین طرفین در خصوص برگزاری دور بعدی این نشست در تهران به توافق رسیدند.
به گزارش ایرنا، درهمین حال حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر روز گذشته (چهارشنبه) و در پایان نشست روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه در جمع خبرنگاران با بیان این که هیچ کشوری حق ندارد درباره آینده سوریه تصمیم بگیرد، گفت: تمامیت ارضی، حاکمیت ملی، وحدت و استقلال سوریه باید مورد توجه همگان باشد.
رئیس جمهوری ایران افزود: روز جشن بزرگ برای منطقه روزی است که جنگ در سوریه پایان بیابد، تروریست ها از منطقه خارج شده باشند و دروازه های سوریه روی همه آوارگان باز شود و در یک انتخابات آزاد مردم سوریه بتوانند سرنوشت و آینده خود را تعیین کنند.
رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه نیز در نشست خبری مشترک با رئیسان جمهوری ایران و روسیه گفت: اجازه نمی دهیم گروه های تروریستی آینده سوریه و منطقه را تباه کنند و بر آن مسلط شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید