سیگنال نفتی روسیه به آمریکا درباره تحریم ایران

    کد خبر :527830
تحریم ایران

رئیس شرکت دولتی روس نفت روسیه اعلام کرد که با تحریم ایران ازسوی آمریکا، بازار جهانی نفت با کمبود مواجه نمی شود.

به گزارش بازتاب به نقل از ایرنا، ایگور سچین در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا با تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا، بازار با کمبود نفت در سه ماهه دوم و سوم مواجه خواهد شد؟، این مطلب را بیان کرد.
روس نفت از شرکت های بزرگ نفتی روسیه است و در چندین کشور ازجمله هند و ونزوئلا طرح های نفتی اجرا می کند.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گذشته در یک نشست خبری باوجود نگرانی جامعه جهانی از اختلال در بازار نفت، همچون گذشته در اقدامی یکجانبه و در دشمنی دیرینه با جمهوری اسلامی، اقدامات جدید علیه مردم ایران و لغو معافیت‌ها علیه کشورهای خریدار نفت ایران را اعلام کرد.

پمپئو افزود: با شرکا و کشورهای خریدار عمده نفت ایران صحبت کردیم که از نفت خام ایران دور شوند. با تولیدکنندگان بزرگ نفتی مذاکره کرده‌ایم تا بازار نفت جهان کمبود نداشته باشند. عربستان سعودی و امارات متحده عربی تضمین کرده‌اند که بازار نفت را جبران کنند.

وزیر خارجه آمریکا ادامه داد: مجوز معافیت تحریم‌ها از اول ماه می (11 اردیبهشت) پایان خواهد یافت و درنتیجه این تصمیم امروز، از دوم ماه «می» اجرایی خواهد شد و هیچ مجوزی برای تمدید این معافیت‌ها وجود ندارد.

به گزارش تارنمای روسی نیوز رو، لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه نیز به تازگی گفت که هرگونه پیش بینی درمورد مساله تحریم صادرات نفت ایران را زودهنگام می داند.

مقام روس خاطرنشان کرد که دیدگاه طرف آمریکایی در این مورد دائما تغییر می کند و روسیه باید در انتظار اقدامات بعدی آمریکا باشد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که به منظور شرکت در دومین اجلاس بین المللی «کمربند – راه» به چین سفر کرده است روز شنبه تاکید کرد تمدید نشدن معافیت برای خریداران نفت ایران از سوی آمریکا بازار نفت و انرژی را غیرقابل پیش بینی کرده است.

وی افزود: بعد از تصمیم ترامپ در زمینه تحریم‌های نفتی ایران، پیش بینی آینده بازار جهانی نفت مشکل است و نمی توان به صورت قطع در مورد آن نظر داد.

پوتین گفت: در حالی که قرار است تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا از 12 اردیبهشت آغاز شود اما قرارداد ما با اوپک برای حفظ سطح تولید نفت همچنان ادامه دارد و ما سقف تولید خود را افزایش نخواهیم داد.

وی اظهار داشت: ما همچنین آماده ایم تا نیازهای نفتی شماری از کشورها از جمله چین را تامین کنیم.

رییس جمهوری روسیه ضمن اعلام آمادگی خود برای افزایش تجارت با چین تاکید کرد: جنگ های تجاری در حال آسیب زدن به اقتصاد جهانی هستند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید