سیدصادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت شد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸
    کد خبر :886428
سیدصادق حسینی رییس سازمان حج و زیارت شد

دکتر محمدمهدی اسماعیلی با قدردانی از زحمات علیرضا رشیدیان رییس پیشین سازمان حج و زیارت، سید صادق حسینی را به عنوان معاون وزیر و رییس جدید این سازمان منصوب کرد.

در حکم وزیر فرهنگ خطاب به سید صادق حسینی آمده است:

«با توجه به تجربیات ارزشمند جناب­عالی و شناخت از تعهد و روحیه انقلابی و مکتبی‌تان، به موجب این حکم به سمت «معاون وزیر و رئیس سازمان حج و زیارت» منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند قادر متعال و تعامل و هماهنگی و همکاری با نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای خدوم و کارآمد و دیپلماسی فرهنگی در جهت تقویت امور حج و زیارت و گسترش معرفت حج و با امعان نظر به اهداف و شرح وظایف سازمان حج و زیارت و مأموریت‌های ذیل، ان‌شاءالله قرین توفیق و تأیید الهی باشید.

ـ پیگیری مطالبات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران حج و زیارت به‌ویژه نکات مدنظر معظم‌له در پیام‌های سالانه به مناسبت موسم حج

ـ سیاست‌گذاری جامع در ارتباط با امور داخلی و بین‌المللی حج و زیارت با هماهنگی نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

ـ ایجاد هماهنگی با دستگاه‌های داخلی مسئول در حوزه حج و زیارت به‌منظور یکپارچه عمل کردن به سیاست‌های تنظیمی و ابلاغی

ـ صدور مجوز و نظارت بر دفاتر خدمات زیارتی و کاروان‌های حج بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی و قانونی

ـ ارتقاء سطح آگاهی زائران و کارگزاران حج و زیارت با تکیه بر بحث آموزش پیش از اعزام، با هدف بالا بردن معرفت دینی و شناخت ضوابط قانونی و فرهنگی کشورهای میزبان جهت پیشگیری از مشکلات احتمالی

ـ اهتمام لازم برای حفظ جایگاه و شأن حجاج و زائران ایرانی در کشورهای خارجی

ـ توجه ویژه به بحث سلامت حجاج و زائران ایرانی هنگام اعزام، اسکان در کشور مقصد و بازگشت به میهن در شرایط کنونی همه‌گیری بیماری کرونا در جهان و تهیه شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های لازم با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

ـ رایزنی با دستگاه‌های مرتبط با هدف برقراری مناسب‌ترین پوشش درمانی و بیمه‌ای برای حجاج و زائران

ـ برنامه‌ریزی و ساماندهی امور اعزام زائران ایرانی مقیم خارج از کشور

ـ استفاده از ظرفیت بالای حج و زیارت برای برقراری ارتباط همدلانه و وحدت‌آفرین با کشورهای اسلامی و ایجاد تعامل هدفمند با مسئولان مرتبط با کشورهای زائرپذیر و نهادهای بین‌المللی اسلامی در این حوزه

انتظار می‌رود گزارش پیشرفت کارها در هر یک از بندها مستمراً و به صورت فصلی به اینجانب ارائه شود.

مزید توفیق جناب­عالی را در نیل به اهداف دولت مردمی ظل توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و رهبری حکیمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از خداوند متعال خواستارم. »

سید صادق حسینی متولد ۱۳۴۴ در شهر قم و دارای مدرک دکترای تخصصی فقه و حقوق است. از جمله سوابق اجرایی رییس جدید سازمان حج و زیارت می توان به معاون امور بین الملل و روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس ستاد بحران کشور به مدت ۴ سال، معاون دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام( معاون امور قوای مقننه، مجریه، قضاییه و شوراها)، رییس مرکز ارزیابی و نظارت راهبرداری مجمع تشخیص مصلحت نظام، کارشناس امور بین­ الملل مدیریت مرکز نظارت و ارزیابی راهبردی و نظارت بر چگونگی اجرای سیاست های کلی نظام در قوای سه گانه و نیز نیروهای مسلح اشاره کرد.

حسینی همچنین دارای تالیفاتی در حوزه مبانی فقهی و حقوقی از جمله «قیام عاشورا»، «حریم خصوصی در فقه و حقوق اسلامی» و مولف چندین مقاله تخصصی در حوزه روابط بین الملل است.

به گزارش قدس آنلاین، خاطرنشان می شود پیش از این علیرضا رشیدیان عهده دار ریاست سازمان حج و زیارت بود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش های وی در دوره تصدی مسئولیت قدردانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید