سیب زمینی هم لاکچری شد

    کد خبر :886873
سیب زمینی هم لاکچری شد

دو هفته ای می شود که با افزایش قیمت سیب زمینی به بیش از ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان در مغازه های میوه فروشی نگرانی مردم از کم شدن این محصول از سبد غذایی خانوار دغدغه خیلی از شهروندان تهرانی شده است.

سیب زمینی، محصولی که در سبد خانوار خیلی از اقشار کم درآمد جامعه این روزها حسابی صاحب جایگاه ویژه ای شده است متاسفانه در سایه افزایش قیمت در بازار و فروش آن به قیمت ۱۲ تا ۱۴ هزار تومان حالا این نگرانی را ایجاد کرده که مبادا این محصول هم از لیست سبد خانوارهای تهرانی حذف شود.

برابری قیمت این محصول با خیلی از میوه های فصل نگرانی شهروندانی چون مصطفی خیابانی از اهالی ساکن در منطقه ۱۰ شهرداری تهران است. کارگری که به قول خودش ۵ سر عائله دارد و بعد از حذف اقلامی چون گوشت، مرغ و ماهی، حالا سیب زمینی جای همه این ها را گرفته است. او می گوید: «بیمار کلیوی هستم و هزینه های درمانم با درآمدم همخوانی ندارد. در ماه های اخیر و افزایش قیمت خیلی از محصولات پروتئینی مجبوریم قارچ و سیب زمینی را جایگزین سبد خانوار کنیم اما با افزایش قیمت این محصولات هم زندگی بر ما سخت تر شده است.»

به میوه فروشی های سطح منطقه که سرک می کشیم قیمتها مصداق سخن این شهروند است. زهرا صالحی شهروند دیگری می گوید: «افزایش یکباره قیمت سیب زمینی همه اقشار متوسط و ضعیف را شوکه کرده است. گاهی مجبوریم از میان ضایعات این محصولات به تامین نیازمان با قیمت های پایین تر اقدام کنیم.»

چالشی که این روزها مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند طی تفاهم نامه منعقده با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران قرار است حل و فصل شود آن هم با عرضه گسترده سیب زمینی در میادین میوه و تره بار با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان. این خبری است که رئیس سازمان میادین میوه و تره بار شهر تهران اعلام می کند و می گوید: «با توجه به نوسانات اخیر قیمت سیب زمینی و تأکید دولت مبنی بر لزوم ثبات قیمت این محصول پرتقاضا، سیب زمینی در میادین و بازارهای میوه و تره بار با قیمت هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.»

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران به منظور رعایت قیمت و حفظ کیفیت سیب زمینی که از پرمصرف‌ترین محصولات میادین میوه و تره بار محسوب می‌شود، نظارت بر عرضه سیب زمینی را در ۲۶۱ میدان و بازار میوه و تره بار تشدید کرده است.
گفتنی است، عرضه سیب زمینی در همه میادین از جمله میادین میوه و تره بار بعثت، شکوفه، صادقیه، آزادی، معلم، جلال آل احمد و شهید لواسانی و بازارهای تابعه آنها جریان دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید