سناتور گراهام خواستار نشست فوری سنا و پاسخگویی ماتیس شد

    کد خبر :449060

یکی از سناتورهای ارشد آمریکایی در ادامه واکنش ها به تصمیمات اخیر ترامپ و همچنین استعفای وزیر دفاع این کشور، خواستار نشست فوری سنا و پاسخگویی «ماتیس» شد.

«لیندسی گراهام» سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی خواستار تشکیل جلسه فوری سنای آمریکا با موضوع بررسی تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای آمریکا از افغانستان و سوریه شد.

تصمیم برای خارج کردن نیروها از سوریه و افغانستان مساله‌ای است که حتی استعفای وزیر دفاع این کشور را به دنبال داشته است.

گراهام که عضو کمیته نیروهای مسلح سنا نیز به شمار می‌آید خواستار توضیح مستقیم جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا است.

وی همچنین در توئیترش هشدار داده که خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه موضع کُردها به عنوان متحدان آمریکا را در برابر ترکیه تضعیف می‌کند. او در حساب توئیتری خود نوشته که «ما ترکیه را برای هرگونه ضربه زدن به کردها، متحد ما در برابر داعش مسئول می‌دانیم. در واقع ما با این کار به ترکیه امکان می‌دهیم، کردها را نابود کند. کردها شجاعانه در برابر داعش مبارزه کردند و متحدان ما بودند. به نظر من اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد ما اردوغان را در دسته‌بندی قرار می‌دهیم که پیشتر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی را قرار داده بودیم.

به گزارش مهر ،او همچنین تاکید کرده که حکومت باید به مردم پاسخ دهد که تکلیف کُردها چه خواهد شد؟ آیا ما برنامه مشخصی برای دوران پس از خروج نیروها برای متحدان کُرد خود داریم یا نه؟

گراهام گفتگوی توئیتری‌ خود با ترامپ را این طور پایان داده است: در نهایت اینکه ترجیح من این است که با تندروهای داعش و مانند آنها در حیاط خلوتشان بجنگیم و نه در کشور خودمان. من در این مسیر، مبارزه با داعش در کنار دیگران را به مبارزه تنهایی ترجیح می‌دهم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید