معاون وزیر آموزش و پرورش:

سرمایه‌گذاری برای فیلم آموزشی، هزینه‌کردن نیست

    کد خبر :162872

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه «اقتصاد فیلم آموزشی اقتصاد پویا و بانشاط نیست»، گفت: در کشور ما فیلم گیشه‌ای طالب دارد و برای این فیلم‌ها سرمایه‌گذاری می‌شود.امیدوارهستیم سیاست گذاران متوجه شوند که سرمایه‌گذاری برای فیلم آموزشی و تربیتی و تولید آنها یک سرمایه‌گذاری بلند مدت و پرثمر است و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام دکتر محی الدین بهرام محمدیان در مراسم اختتامیه چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مشهد، اظهار کرد: امیدواریم با عزم جدیدی که وزیر آموزش و پرورش برای تولید رسانه‌های پرشمار آموزشی و تربیتی دارد نسیمی هم به بادبان کشتی فیلم آموزشی بوزد و کشتی فیلم آموزشی به حرکت در بیاید.

وی عنوان کرد: در سال‌های گذشته به دلیل مشکلات بودجه‌ای خودمان خیلی کم توانسته‌ایم فیلم تولید کنیم اما ازفرصت‌های مختلف و ازکسانی که می‌توانستند برنامه‌های درسی و آموزشی ما را پشتیبانی کنند دعوت کرده‌ایم که ما را کمک کنند. فیلم‌هایی هم تولید شده است اما البته شاید آن فیلم ‌ها فیلم سینمایی نبودند. چند رسانه‌ای‌هایی بودند که در خدمت آموزش و تربیت قرار گرفتند.

محمدیان با بیان اینکه « فیلم‌های برگزیده جشنواره رشد سال گذشته را بیش ازیک میلیون دانش‌آموز در استان‌های مختلف دیده‌اند»،. گفت: اگرچه تعداد بازدیدکننده‌ها خوب است اما ما راضی نیستیم. با توجه به اینکه براساس سند تحول بنیادین موظف هستیم رسانه‌های متنوعی را برای خلق موقعیت‌های یادگیری و تربیتی در فضاهای متنوع در دسترس دانش‌آموزان قرار دهیم ،توقع داریم که بتوانیم همه دانش‌آموزان را پوشش دهیم و آموزش و تربیت را برای آنها تسهیل کنیم. مطالب را عمق ببخشیم و در این دوره‌ی شتاب، سرعت یادگیری را هم بالا ببریم.

وی با اشاره به اینکه «ارزش‌های فرهنگی ما در داخل و مضمون فیلم‌ها می تواند آنها را نهادینه کند»، خاطر نشان کرد: چهل و هفتمین جشنواره فیلم رشد نسبت به جشنواره پیشین چند مزیت داشت؛ اولا درپایتخت فرهنگی جهان اسلام، مشهد و در کنار حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد. دوما ما حصار آموزش و پرورش را نسبت به فیلم‌های آموزشی شکستیم و دانشجو معلمان هم دراین جشنواره شرکت کردند و دانشگاه هم درگیر شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: امسال در بخش جانبی، از حوزه علمیه و سینما گران حوزوی هم دعوت کردیم که در این جشنواره باشند. به عبارت دیگر ما در آینده انتظار داریم این تخصص بین‌رشته‌ای یعنی تعلیم و تربیت، سینما و هنر در کنار هم قرار بگیرند و بتوانیم رشته جدیدی را در کشور ایجاد کنیم و برای توسعه فرهنگ ، آموزش و تربیت از آنها مدد بگیریم.

محمدیان افزود: در این دوره از جشنواره فیلم رشد این نکته مورد توجه بود که کارگاه‌های آموزشی راحت تر و آسان تر برای دانش‌آموزان و معلمان فیلم‌ساز برگزار شود. البته بخش فیلم در برنامه‌های درسی رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در رشته‌های انیمیشن، کارگردانی و.. پیش بینی شده است. همچنین در کتاب درسیِ کار وفناوری پودمانی این موضوع را پیش بینی کرده‌ایم. نگاه آموزش و پرورش یک نگاه جامعی است که بتواند از این موقعیت جدید هم برای تعلیم و تربیت استفاده کند.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید