سرشماری «اینترنت» پایان یافت/ آمارگیری دسترسی خانوار به ارتباطات

    کد خبر :180652

پنجمین طرح آمارگیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات که از ٢٩ آبان ماه آغاز شده بود با نمونه گیری از ۲۵ هزار خانوار در کشور، به اتمام رسید.

هدف از اجرای این طرح که به سفارش سازمان فناوری اطلاعات ایران و توسط مرکز آمار ایران انجام شد، جمع آوری آمار و اطلاعات مرتبط با دسترسی خانوارها به فناوری اطلاعات و ارتباطات و چگونگی استفاده افراد از ابزارهای فناوری اطلاعات براساس ۱۹ نشانگر توصیه شده توسط اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) انجام شد.

روش آمارگیری در این طرح که از ۲۹ آبان تا ۲۸ آذرماه امسال ادامه داشت برمبنای روش نمونه گیری بود که از ٢٥ هزار خانوار کشور و حدود ۱۰۰ هزار نفر از افراد، انجام شد.

جامعه آمارگیری در این طرح، همه افراد عضو خانوارهای معمولی ساکن، گروهی و موسسه ای در مناطق شهری و روستایی در سال ۱۳۹۶ بوده است.

در این طرح، آمارگیران مرکز آمار ایران به شکل حضوری به خانوارهای انتخاب شده مراجعه و با خانوار مصاحبه کردند.

برمبنای این سرشماری در صورتی که در خانوار مورد نظر یکی از اعضای خانوار در ۳ ماه گذشته از اینترنت استفاده کرده بودند، پرسشنامه مربوطه را تکمیل کردند.

نتایج این طرح به تفکیک مناطق شهری و روستایی و در سطح استانی و به شکل نشریه‌ای مستقل و الکترونیکی توسط مرکز آمار ایران و سازمان فناوری اطلاعات ایران منتشر می‌شود و در درگاه ملی آمار به نشانی www.amar.org.ir و در درگاه پایش جامعه اطلاعاتی به نشانی mis.ito.gov.ir قابل دسترسی خواهد بود.

«طرح آمارگیری دسترسی خانوارها و استفاده افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات»، در سال های ۸۷، ۸۹ ، ۹۲ و ۹۴ نیز توسط مرکز آمار ایران و با حمایت سازمان فناوری اطلاعات ایران به انجام رسید و نتایج آن منتشر شده است.

به گزارش مهر ، طبق اعلام نظام پایش شاخص های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور وابسته به مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی فناوری اطلاعات، این طرح پنجمین دوره اجرای آمارگیری تخصصی در سطح کشور است که در چارچوب این همکاری مشترک شکل گرفته و نتایج آن می تواند اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با میزان دسترسی خانوارها به اینترنت و رایانه، میزان و چگونگی استفاده افراد جامعه از اینترنت و فناوری های دسترسی به اینترنت، مهارتهای فناوری اطلاعات و ارتباطات افراد و هزینه کرد خانوارها در حوزه خدمات و محصولات فاوا ارائه کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید