سردار حسین اشتری: ممنوعیت حضور ماموران در وسط جاده‌ها

    کد خبر :793314

فرمانده نیروی انتظامی: حضور مأموران پلیس در وسط جاده‌ها برای متوقف کردن خودرو‌های متخلف، ممنوع است.

سردار حسین اشتری در همایش سراسری رؤسا و مدیران راهور ناجا گفت: بالاترین سرمایه ما سرمایه نیروی انسانی است و خیلی سخت است که ما شاهد باشیم که مأموران ما یا مأمور نیروی انتظامی به شهادت برسد بنابر این باید در جاده‌ها در محل‌هایی بایستند که امنیت نسبی داشته باشند.

وی گفت: روش متوقف کردن خودرو‌های متخلف این گونه نیست که مأموران وسط جاده بایستند و جلوی خودرویی را بگیرند که البته نسبت به قبل خیلی کمتر شده، اما یک مورد آن نیز زیاد است که البته آن موارد نیز احتمالاً بر اساس احساس مسئولیتی است که همکاران ما می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: اجازه بدهید که جلوی این خودرو‌های متخلف در عوارضی‌ها و یا پاسگاه‌های پلیس گرفته شود.

سردار اشتری گفت: در بحث اعمال قانون نیز مأموران پلیس وظیفه خود را متناسب با قانون اجرا کنند و برخورد ناشایست با مردم و رانندگان صورت نگیرد که الحمدلله رعایت می‌شود، اما یک نمونه آن نیز زیاد است و گاهی ممکن است طرف جریمه نشود، اما برخورد ناشایستی با آن صورت بگیرد.

وی افزود: ما شهروند درجه یک، دو و سه نداریم و همه برای ما عزیز هستند و این قصور نباید صورت بگیرد که الحمدلله روز به روز رفتار سازمانی ما بهتر از گذشته است و خدا را شاکریم که پلیس تراز اول هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی در باره ارائه خدمات در شرایط کرونایی نیز گفت: در دوران کرونایی ۶۵۰ هزار روز – خدمت ارائه دادیم که در واقع بعد از کادر درمان پلیس بیشترین خدمت را در شرایط کرونایی به مردم ارائه داده است و در واقع در این شرایط کرونایی خدمات مأموران پلیس مضاعف شد.

خودرو‌های ناایمن نباید شماره گذاری شوند

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در بحث صنعت خودرو نباید غافل شویم، باید خودرو‌های ایمن تولید شود و از شماره گذاری خودروهای ناایمن خودداری شود و البته پلیس راهور باید در این خصوص به صورت قاطع نظارت کند.
سردار سرتیپ حسین اشتری در ادامه افزود: جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است بنابراین باید خودرو ایمن تولید شود.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی هم یک سازمان ماموریتی و هم یک سازمان بزرگ خدماتی است ادامه داد: یکی از مجموعه‌های نیروی انتظامی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد پلیس راهور است که به صورت شبانه روزی در خدمت مردم است و در سرما، گرما، روز و شب پیگیر مسائل است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: آن چیزی که برای ما در راهور مهم است کاهش تصادفات و جانباختگان است که این موضوع بایستی در اولویت کاری باشد.

سردار اشتری افزود: هر نفری که جان خود را از دست می‌دهد بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه و خسارت برای بودجه کشور دارد، اما خسارت سنگین‌تر خسارت روحی است که قابل جبران نیست.

وی ادامه داد: نجات جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است و بایستی تعداد کشته شدگان را به حداقل برسانیم.

سردار اشتری افزود: ارتقای فرهنگ ترافیک، ایمن بودن خودرو‌ها و ایجاد زیر ساخت‌ها بایستی در اولویت کاری باشد و بایستی از دیگر سازمان‌ها و نهاد‌ها در این زمینه کمک بگیریم.

فرمانده نیروی انتظامی در خصوص نقاط حادثه خیز گفت: چندین نقطه حادثه خیز داریم که در این خصوص با وزارت راه و ترابری مکاتبه داشته ایم که بایستی این نقاط برطرف شود، اما هنوز رفع نقاط حادثه خیز به نقطه مطلوب نرسیده است.

کاهش ۱۳ درصدی جان باختگان تصادفات جاده‌ای در سال ۹۹

فرمانده نیروی انتظامی گفت: طبق آمار‌ها در بحث جان باختگان تصادفات جاده‌ای کاهش ۱۳ درصدی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ داشتیم و ۳۰ درصد نیز در بحث مصدومان کاهش داشتیم.

سردار حسین اشتری در ادامه افزود: اقدامات خوبی در این خصوص صورت گرفته و جان مردم برای ما اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: مجموعه پلیس و مجموع ۱۳ دستگاهی که در این خصوص مسئولیت دارند باید پای کار بیایند تا به آن مواردی که مقام معظم رهبری فرموده اند برسیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: همان طور که اشاره شد تصادفات از ابتدا بوده و ادامه خواهد داشت به همان اندازه که خودرو‌ها افزایش پیدا می‌کند و جاده‌ها گسترش می‌یابد آمار جان باختگان و تعداد مصدومان نیز افزایش پیدا می‌کند، اما خوشبختانه آمار‌های ما در سال ۹۹ کاهش تصادفات را نشان می‌دهد.

سردار اشتری گفت: البته در یک مقطعی کاهش سفر‌ها را داشتیم هر چند که در یک مقطعی نیز سفر‌ها افزایش پیدا کرد و در نوروز امسال نیز با توجه به شرایط، افزایش سفر‌ها را پیش رو داریم.

وی افزود: براساس مصوبات ستاد کرونا و رنگ بندی و تقسیم بندی ستاد ملی کرونا در خصوص شهر‌ها ما اعمال قانون خواهیم کرد و مردم باید از سفر‌های غیر ضروری پرهیز کنند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ما در مسیر‌ها حضور پیدا خواهیم کرد و اعمال قانون می‌کنیم تا شاهد کاهش تصادفات و جان باختگان باشیم.

سردار اشتری افزود: در بحث خدمات ترافیکی نیز اعم از شماره گذاری، صدور گواهینامه و اجرائیات تلاش ما این است که به سمت هوشمند سازی برویم که رفته ایم و باید در خصوص این خدمات نیز در شرایط کرونایی تدابیری اندیشیده شود که معطلی‌ها کمتر شود و تا حد ممکن این خدمات به صورت غیر حضوری انجام شود.

وی گفت: طی یک سال گذشته آنچه که تاکید کردیم هوشمند سازی پلیس است که در این خصوص کار‌های خوبی صورت گرفته و امیدواریم در سال ۱۴۰۰ به آن اوج کاری که قول داده بودیم، برسیم و برآورد‌ها این است که تا پایان سال ۱۴۰۰ تمام معیار‌های مدنظر در بحث پلیس هوشمند برآورده شود که گام‌های خوبی در این خصوص برداشته شده است.

فرمانده نیرویی انتظامی افزود: بیشترین تحول سیستمی را در پلیس هوشمند خواهیم داشت که در واقع بیشتر الکترونیکی شدن و رفتن به سمت هوشمند سازی در پلیس راهور بوده که امیدواریم در ابعاد مختلف نیرو‌ها این کار اجرایی شود.

سردار اشتری گفت: با افزایش سفر‌ها و تعداد خودرو‌ها و مسیر‌ها ما نمی‌توانیم نیرو‌ها را افزایش دهیم و هر چند که تنها سازمانی که مجوز جذب نیرو دارد نیروی انتظامی است، اما در جذب نیرو محدودیت داریم و باید برای کنترل تردد‌ها و محدودیت‌ها از فناوری‌های روز و تجهیزات و امکانات به روز استفاده کنیم هر چند که در این خصوص از خیلی از کشور‌ها جلوتر هستیم و خیلی از نیازمندی‌ها را نیز خودمان تولید می‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید