سامسونگ دوربین موبایل 576 مگاپیکسلی تا سال 2025 می سازد

    کد خبر :843489

در سال 2019 شرکت سامسونگ از نخستین سنسور 108 مگاپیکسلی تولید شده به‌صورت انبوه برای گوشی‌های موبایلی رونمایی کرد. هفته گذشته نیز غول کره‌ای نخستین سنسور دوربین موبایلی 200 مگاپیکسلی خود موسوم به ISOCELL HP1 را عرضه کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– با این‌حال سامسونگ برنامه‌های به‌مراتب بهتری را در ذهن دارد. کمپانی کره‌ای سال گذشته اعلام کرد که قصد دارد یک سنسور دوربین 600 مگاپیکسلی را تولید نماید.

سامسونگ در صدد عرضه سنسور 576 مگاپیکسلی برای اتومبیل‌ها است هاچانگ لی؛ نایب رئیس ارشد واحد سنسورهای اتومبیل در سامسونگ الکترونیکس حین سخنرانی خود در اجلاس SEMI Europe Summit از یک اسلاید جالب استفاده کرد. این اسلاید نمای کلی پیکسل‌های درون سنسور دوربین و روند تکامل رزولوشن سنسورها از سال 2000 به بعد را نمایش می‌دهد. همچنین اسلاید مذکور نشان می‌دهد که سامسونگ در صدد عرضه یک سنسور دوربین 576 مگاپیکسلی در سال 2025 است. اما این سنسور احتمالا ویژه اتومبیل‌ها طراحی شده و در اسمارت‌فون‌ها به‌کار گرفته نخواهد شد.

“ما در جدیدترین سنسور تصویربرداری 108 مگاپیکسلی خود موسوم به ISOCELL Bright HM1 از فناوری اختصاصی نانوسل (Nanocell) بهره‌برداری کردیم. این فناوری میزان نور جذب شده توسط پیکسل‌ها را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد. فناوری پیشین موسوم به تتراسل (Tetracell) از آرایه پیکسلی 2×2 استفاده می‌کرد؛ در حالی‌که ساختار پیکسلی 3×3 در فناوری نانوسل موجب می‌شود تا 9 پیکسل مثلا 0.8 میکرونی با یکدیگر ادغام شده و نقش یک پیکسل 2.4 میکرونی را ایفا نمایند. این قابلیت به کاهش مشکلات ناشی از عکاسی در فضاهای کم‌نور کمک می‌کند؛ محیط‌هایی که اطلاعات نوری در آن‌ها غالبا محدود است.”

وبسایت سامسونگ پیش‌تر اعلام کرده بود که رزولوشن چشم انسان تقریبا معادل 500 مگاپیکسل بوده و کمپانی امیدوار است تا رزولوشن سنسورهای دوربین خود را از این حد نیز فراتر ببرد. سامسونگ با عرضه سنسور 576 مگاپیکسلی احتمالا به این هدف دست خواهد یافت. با این‌حال این پدیده لزوما بدان معنا نیست که استفاده از سنسور مذکور در اسمارت‌فون‌ها کار پیش پا افتاده‌ای خواهد بود.

برعکس چنین سنسورهایی در اتومبیل‌های خودران، هواپیماهای بدون سرنشین و تجهیزات پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین اتومبیل‌های خودران به منظور پردازش تصاویر و ویدیوهای ارسالی از سنسورهای دارای رزولوشن بالا نیازمند به‌کارگیری تراشه‌های فوق‌العاده قدرتمند هستند. بنابراین این فرضیه که چنین سنسورهایی در اسمارت‌فون‌ها به‌کار گرفته نمی‌شوند؛ کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید