سازمان نظام مهندسی ساختمان: ۴۵ درصد درآمد هر خانوار مربوط به مسکن است

    کد خبر :891600

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در حال حاضر هر خانوار ایرانی ۴۵ درصد درآمد خود را صرف هزینه‌های مسکن می‌کند که این بار سنگینی را بر دوش مهندسان می‌اندازد تا حافظ اموال مردم در برابر انواع مخاطرات باشند.

به گزارش ایسنا، حمزه شکیب، یکشنبه، ۸ اسفندماه در نشست هم‌اندیشی روسای سازمان‌های نظام مهندسی استان اصفهان در بخش‌های ساختمان، کشاورزی، معدن و رایانه، اظهار کرد: فعالیت خوبی در حوزه نظام مهندسی انجام شده و گردهمایی نظام‌های مهندسی برای نخستین بار در کشور ابتکار خوبی از اصفهان است.

وی، به وجود ۳۱ سازمان نظام مهندسی ساختمان در تمام استان‌های کشور اشاره کرد و گفت: ۶۰۰ هزار عضو در سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور فعال هستند و این سازمان به نوعی بزرگ‌ترین سازمان غیردولتی کشور است.

سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور افزود: همواره از صفر تا صد یک ساختمان توسط مهندسین طراحی، ساخته، نظارت و در نهایت نگهداری و تعمیرات می‌شود.

وی با اشاره به سه اصل تعریف شده در نظام مهندسی ساختمان طی ۲۶ سال گذشته، گفت: اصل نخست دوران شکل‌گیری و اثباتی سازمان است؛ اصل دوم آزمون استقلال و تاثیرگذاری است و به نوعی این سازمان هیچ بودجه و اعتباری از دولت دریافت نمی‌کند و اصل سوم به‌عنوان اصل مرجعیت علمی و حرفه‌ای است که به دنبال اثبات آن هستیم.

شکیب با تاکید بر اینکه مقررات ملی ساختمان ایران جزو بهترین مقررات‌های دنیاست، افزود: می‌خواهیم فاصله بین اجرا و علم را در حوزه نظام مهندسی ساختمان کم کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هر خانوار ایرانی ۴۵ درصد درآمد خود را صرف هزینه‌های مسکن می‌کند که این بار سنگینی را بر دوش مهندسان می‌اندازد تا حافظ اموال مردم در برابر انواع مخاطرات باشند و از سوی دیگر باید بتوانیم عمر مفید ساختمان‌ها را افزایش دهیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان نیز در این نشست، اظهار کرد: هدف از برپایی این نشست تعامل بین نظام‌های مهندسی و استفاده از تجربیات یکدیگر است.

احمد بناکار گفت: سازمان نظام مهندسی ساختمان اصفهان در دوره جدید و با توجه به رویکرد مدیریت شهری تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده، همچنین این سازمان در تعامل با بنیاد مسکن، شرکت شهرک‌های صنعتی، آتش نشانی، اداره کل استاندارد و فنی و حرفه‌ای در حال انعقاد تفاهم‌نامه است.

وی تصریح کرد: به دنبال میثاق‌نامه در سازمان‌های نظام مهندسی استان اصفهان هستیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید